Ползите от аеробните упражнения за децата

Ползите от аеробните упражнения за децата
Снимка: Thinkstock

Тревожна е тенденцията за увеличаване на затлъстяването при децата в България. Над 30% от учениците между 7 и 18 години са с наднормено тегло или затлъстяване. Една голяма част от тях имат високи нива на холестерол и високо кръвно налягане.

Именно поради тези причини е добре  за тях да се включат в каквато и да е форма на физически упражнения, за да се избегне превръщането им в жертва на заседнал начин на живот в бъдеще.

Аеробните упражнения до голяма степен ще им помогнат да водят един активен и здравословен начин на живот, което ще спомогне и за изграждането на по-добро самочувствие и увереност. Аеробни упражнения са тези упражнения, които карат сърцето и белите дробове да работят по-учестено, отколкото в състояние на покой. Когато те се извършват последователно, значително се подобрява способността на тялото да изпраща кислород до клетките.

Другото предимство на тези упражнения, освен добрата физическа активност, е фактът, че те помагат на децата да се концентрират върху своите уроци и значително подобряват тяхната памет. Благодарение на това, децата са склонни да се включат с по-голямо желание в извънкласни дейности.

Примери:

Има много индивидуални и отборни аеробни занимания, от които децата могат да избират. Някои от най-популярните са: бягане, плуване, футбол, тенис, баскетбол, аеробика, колоездене, ски бягане, танци или бързо ходене. Какъвто и избор да направят, това ще им помогне да запазят спортната си форма за в бъдеще.

Ето някои от дългосрочните ползи от аеробните упражнения за деца:

Физически ползи
Децата, които редовно изпълняват аеробни упражнения, имат по-здрави кости, по-голям мускулен тонус и по-малко телесни мазнини. Те успяват да запазят теглото си в границите на нормата. Този вид физическа активност значително намалява риска от развитие на диабет тип 2, проблеми с високо кръвно налягане или висок холестерол. Според специалистите в тази област аеробните упражнения помагат и за увеличаване на ръста при децата.

Имунна система

Аеробните упражнения помагат за изграждането на силна имунна система сред децата. Тялото придобива способността да се бори с болестите много по-успешно. При активно практикуване на аеробни упражнения, децата са по-малко склонни към настинки и алергии.

Кръвообращение

Посдледователните аеробни упражнения увеличават притока на кръв в цялото тяло. Това позволява на кръвта да пренася повече кислород и хранителни вещества до клетките на организма и прави децата по-енергични.

Детоксикация

Поради интензивността на движенията, физическите упражнения помагат за детоксикацията на организма и подобряват енергийните нива. Чрез тях тялото се освобождава от натрупаните отпадъци, токсини и отрови през порите на кожата. Детоксикацията помага на децата, както и на нас родителите да се чувстваме по-енергични и в крайна сметка да увеличим общата сила на организма.

Психично здраве

Всяка физическа активност повдига настроението. Практикуването на аеробни упражнения редовно намалява количеството на стрес, намалява депресията и прави децата по-активни в училище. Също така се подобрява качеството на съня. Децата, които се движат всеки ден, са по-способни да се справят отлично не само с физически предизвикателства, но и с емоционални препятствия. Тъй като аеробните упражнения водят до подобряване на съня, децата са по-концентрирани и се справят добре в училище.

Интензивност на аеробните упражнения

Педиатрите препоръчват тийнейджърите и децата (над 6-годишна възраст) да практикуват умерени до енергечни упражнения поне 1 час всеки ден. Физическата активност може да се извършва и за по-малки периоди от време, които заедно правят 1 час. По-малките деца е добре да имат 30 минути планирана физическа активност ежедневно.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти