Дискретният чар на буржоазията

Семейството на принц Масалски - съпругата му и трите им деца
Снимка: Личен архив

Кристина Гочева

Професионалните ангажименти ме срещат с различни хора, но не съм и предполагала, че някой ден ще разговарям с истински принц.

И когато този разговор ми предстоеше, няма да ви спестя истината, изпитах притеснение, което се стопи още в момента, когато принц Никлас Масалски подаде ръка и разсея напрежението с широката си, топла усмивка.

Той общува човешки, с внимание към събеседника - факт, който все по-често липсва в роботизираното ни ежедневие. Такава е и философията на козметичната му марка "Скинкод" –  уважение към кожата и разбиране на нейните нужди!

Визията на семейната компания Dermalab SA не е свързана с агресивен рекламен маркетинг, а с трудната мисия - да не подведеш купувача в очакването му и да предложиш качество, което той ще потърси отново. Благородна задача, която доказва на практика, че благородническата титла не е само звание, а състояние на духа и отношение към света.

Еклектика е свързващата дума, която събира в едно - титла принц, швед по рождение, швейцарец по местоживеене, любящ съпруг на французойка, баща на три деца и гражданин на света.

Династия Масалски произхожда от княжество Мосалск и от Великия херцог Михаил Чернигов, потомък на Рюрик – военачалник, основал Русия през 867 г. През XVI век фамилията се заселва в Литва, завръща се в Русия през XVIII век. Семейството заема ключови военни и ръководни позиции в Русия до революцията през 1917 г., когато заминава за Германия и Франция. Синовете и дъщерите на семейството наследяват фамилията Масалски и правото да носят титлата принц или принцеса.

Умението на принца да разбира женската природа и веруюто, че най-красивата кожа е здравата, са много по-впечатляващи от завидната му автобиография. Ето какво сподели принц Масалски, специално за дамите на Edna.bg.

- Кои са основните грешки, които жените допускат по отношение на бялата козметика?
- Обикновено купуват неподходящ продукт и най-често не използват достатъчно продукти – това са двете основни грешки. Те имат своето обяснение - повечето жени не знаят от какъв продукт точно се нуждаят и не го използват правилно.

- Какво отличава Skincode от огромното количество козметични марки на пазара?
- В екипа на марката има 20 експерти от други марки, те познават спецификата на бялата козметика отлично. Когато през 1998 г. създадохме "Скинкод", имахме много ясна цел – да направим кожата първо здрава, а след това красива. Това не е възможно, ако не се опиташ да разбереш кожата, да чуеш нейните нужди, да предусетиш желанията й. При нас не става въпрос само за съставките, които съдържа продуктът, а и за тези, които липсват в него. Напълно извадихме всички "лоши съставки"- консерванти, аромати, оцветители и животински компоненти. Добавихме хидратиращи съставки и такива, които отговарят за бръчките, след това важния медицински компонент – CM-Glucan (полизахарид от хлебна мая, пречистен 600 пъти), с който в болниците третират тежки изгаряния или бебета с екзема. Той е най-доброто, което чувствителната или раздразнена кожа може да получи, защото подобрява имунитета й, а освен това има и силно противостареещо действие.

- Кое прави любимият ви крем Essentials 24h Cell Energizer подходящ за всеки тип кожа?
- Ако трябва да избера един продукт, който най-добре илюстрира цялата философия на марката - това ще е той, поради много причини. Преди всичко заради съдържанието на хидратиращи съставки (много хора погрешно смятат, че хидратацията идва отвън, но тя идва отвътре). Той помага на влагата да остане по-дълго в кожата и тук CM-Glucan действа като лекарство за нея. Освен задължителните овлажняващи и подхранващи съставки, кремът има и други предимства - текстурата не е тежка и мазна, може да бъде ползван от хора със смесен тип кожа, от мъже и жени - наистина "магичен" крем. Можете да го нанасяте и сутрин и вечер - разбира се, през деня е добре да добавяте грижа със слънцезащитен фактор поне 10. Аз лично съм свидетел как този крем действа на цялото ми семейство – от тригодишния ми син, до 90-годишната ми баба. Ние направо сме пристрастени към него, вярно, че за нас той е и безплатен!

- От формулите на продуктите Ви са извадени консерванти, оцветители и съставки с животински произход – каква е разликата между Skincode и модерната вълна от био и органични марки?
- Това е лекция за цял ден, но за съжаление нямаме толкова време. В момента е модерно да говорим за натуралното, природното, органичното. Най-силните отрови на този свят също идват от природата, нека да не забравяме това. Обичам да давам пример, че ако имате две гъби и изядете едната, ще умрете, защото е отровна. Другата чрез биотехнология ще превърнете в пеницилин, с който ще спасявате животи. И двете са от природата, но едната е минала по биохимичен път, коя от двете ще изберете? Мисля, че е добре да използвате органични храни в менюто си, но не намирам за добра идеята да се използват върху кожата. Тя се нуждае от съставки, които да са адаптирани към самата нея, към човешкото тяло, но растенията приложени директно върху кожата предизвикват раздразнения. Говорил съм с много дерматолози и те тотално са срещу тази органична вълна, защото може да провокира различни алергични реакции. Съставките могат да идват от природата, но трябва да са минали през биохимичен процес и да са адаптирани за кожата, за да се приемат от нея и да имат нужния ефект. Когато полезните съставки, идващи от природата, бъдат пречистени 300 или 500 пъти, елиминирате лошите и запазват добрите.

- Аз съм на 35, какъв тип продукти са подходящи за тази възраст?
- Преди всичко трябва да започнем от почистването – нещо, което хората масово забравят. То е много важно за всеки тип кожа, независимо от това дали касае мъже или жени. Тук не става въпрос за почистване със сапун, а със специално разработени за целта измиващи гелове. Ексфолирането веднъж седмично с продукти, щадящи кожата - маска с плодови киселини, например - също не е за подценяване. На 35 човек навлиза във възраст, в която бръчките започват да стават по-видими, а влагата и еластичността намаляват. Това е подходяща възраст да започнете да ползвате серум - сутрин и вечер, под обичайната дневна и нощна грижа. Със зоната около очите човек трябва да бъде най-внимателен, защото там бръчките се появяват първи. Още на 20 г. е добре да стартирате с подходящ продукт за околоочния контур с по-лека формула, която с напредването на възрастта да става по-богата. Става въпрос за около 5-6 продукта, които всеки със сериозно отношение към кожата си трябва да използва.

- Как успявате да предложите достъпна цена и високо качество?
- За много от скъпите марки цената на продукта е нищожна, но цената за маркетинг е много висока. Мнозинството от тези марки продават в универсални магазини, в огромни молове, имат голям обслужващ персонал, супермодели за рекламни лица, агресивни рекламни кампании, голям бюджет за рекламен маркетинг и глобални стратегии. Самият продукт не струва много, но целият маркетингов кръг е много скъп и това оскъпява продукта. Важно е също ценовото позициониране - ако искате хората да смятат, че сте много добър, задължително позиционирате високо. При "Скинкод" се случва точно обратното! За съжаление ние имаме скъпоструващ продукт, но ако искаш да продаваш в аптечна мрежа и на медици, няма как да продаваш скъпо. Целта е да напрaвиш голям оборот и ако продаваш добре, ще избегнеш проблемите. Ние нямаме супермодели, в Европа сме позиционирани предимно в аптеките и маркетинговият цикъл не е толкова скъп.

- Какви са най-големите проблеми, които човек среща в козметичния бранш?
- Всеки твърди, че предлага най-добрия продукт на пазара, ние никога не го казваме. Но ако купиш веднъж от продуктите ни, винаги се връщаш! Много ни е трудно понякога като сериозен производител, разработващ козметика да бъдем възприети сериозно на фона на цялата тази вълна от лъжи – "Отървете се от бръчките за един ден", "20 години по-млади след една седмица", всички тези пълни блъфове... Потребителят бива объркван умишлено, той е склонен да вярва, че тези продукти действат наистина, той вече иска да знае, че антицелулитният крем ще премахне завинаги целулита, въпреки че това никога не се случва. На следващата година се вади нов хит, същото се повтаря и така години наред. Получава се порочен кръг от надежди, мечти и вяра, че може би този продукт наистина действа, но в крайна сметка вие сте измамени отново и отново - това се превръща в проблем и за нас като сериозна компания, и за потребителя, който иска резултати. Убеден съм, че на пазарите, в които присъстваме от 10 години, хората вече знаят разликата, но когато години наред ти си разочарован от това, което купуваш, то се превръща в проблем и за нас като лоялна към клиента компания.  

- Какви съвети бихте дали на жените, за да съхранят младостта на кожата си по-дълго?
- Нека не забравяме, че красотата и младостта не са само въпрос на козметика, а и на начин на живот. Трябва да опитаме да живеем здравословно, без цигари, с много зеленчуци и плодове в менюто - пет плода и зеленчука на ден. Пушенето е един от най-големите врагове на кожата – то директно убива клетките й. Трябва ви свеж въздух – повече разходки или тренировки на открито (задължително със слънчева защита). Научете се да използвате продуктите правилно в поне 4-5 стъпки, купувайте продукти по мярка. Да се научиш да уважаваш кожата си е нещо много важно! Ако го направите, е въпрос на време да видите сами резултатите.

- За какво не ви стига времето?
- За съжаление не остава достатъчно време за семейството ми. Имам три малки деца – на 3 г. (Оскар), на 5 г. (Виктория) и на 8 г. (Катерина). За мен самия също нямам време - хората не си представят точно така живота на един принц, но не съм играл голф от цяла вечност, защото нямам време.

- Коя е последната книга, която прочетохте?
- Последната книга, която купих беше на любимеца ми Пол Остър, но за съжаление не ми е останало време, за да я прочета и не мога да си спомня заглавието й.

- Какво никога не ви питат журналистите?
- За да бъда честен - задавани са ми всички възможни въпроси, свързани с личния живот и козметиката, но никой не ми е задавал този. Никога не ме питат за истината за козметичната индустрия, никой няма дори да посмее да ви сподели митовете и истината. Каква е наистина фантазията, къде свършва и къде започва истината? Избягва се да се пише и говори за това - само в интернет може да намерите малко информация. Знам, че дори ти като козметичен редактор не можеш да си позволиш да напишеш нещо критично, защото никой няма да рекламира след това. От такъв характер са нещата, които бих искал да виждам и чувам повече. Да сме по-откровени с потребителите и да им казваме по-често истината, а не лъжата. Трябва да се знае със сигурност, че най-добрият продукт не е този, който се продава най-добре! Той просто има отлично представена история и достатъчно пари, за да бъде разказана добре и силно!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Колко често чистите вкъщи?

Абонамент