-
5/5. Развенчаните митове за децата и смартфоните
Мит 5: Технологиите “заплашват” психиката на децата
Твърде много секс и насилие, алкохол, непристойно поведение, вулгаризми и наркотици – така можем да опишем 2/3 от излъчваното съдържание по телевизията, свидетели на което стават деца в незряла възраст. Рекламите от друга страна насърчават активно консуматорското поведение и покупките на вредни или т.нар. “джънк” храни, което неминуемо повлиява навиците на децата.
Експерти в областта на детската психология съветват родителите да разговарят и слушат активно децата си, да се интересуват от техните потребности и очаквания, както и да посветят време и усилия, за да подбират старателно съдържанието, което достига до децата им поне до 12 годишна възраст. Това засяга както игрите, така и телевизионното съдържание - счита се, че на 12 години децата вече са овладели абстрактното мислене и вече са в състояние да правят разлика между реалността и абстрактността и да отделят двете.