Kак да избираме замразени храни

Не подминавайте четенето на етикетите върху продуктите, които пазарувате
Снимка: Thinkstock

Замразените храни без съмнение са удобство за съвременния зает човек, който няма или не иска да отделя много време в кухнята. Затова и все повече хора започват да се възползват от това, което магазините предлагат. Но, разбира се, не всички замразени продукти и ястия са с еднакво качество. Какво да направим, за да е правилен нашият избор, пише "Здраве.bg".

Калориите са най-важни
Порция замразена храна е замислена така, че да замести едно нормално ядене. Поради тази причина тя трябва да съдържа не повече от една трета от общия брой калории за деня. За режим на хранене с 1500 калории, включващ и две малки похапвания от по 150 калории, остават по 400 калории за закуска, обяд и вечеря. Когато замествате едно основно хранене с порция замразена храна, ограничете калориите до 300-350 и при нужда допълнете с малко зеленчуци.

Размерът и хранителните качества
Дори калориите да са в нормата, това също може да има негативни последици – недостатъчните (поне на вид) порции ни карат да искаме повече от необходимото. Понякога замразените порции просто са твърде малки, т.е. човек най-често си дояжда след това. В дългосрочен план по тази причина не се стига до ефективно намаляване на калориите. Едно хранене, което не засища на обяд или вечеря, твърде бързо възвръща чувството на глад и кара човек да похапва – най-често нездравословни неща по-късно през деня.

Диетолозите препоръчват замразените ястия да се допълват със салата, задушени зеленчуци (пресни или замразени) или плод. Така ще се увеличи приемът на фибри, които помагат за бързото засищане, без да се консумират излишни калории.

Опаковката може да е подвеждаща
Колкото и да не обичате да четете етикета със съдържанието, това може да се окаже решаващо – иначе жалко за усилията. Понякога замразените порции имат здравословно звучащи имена или изглеждат страхотно. Въпреки вида и името си обаче, те често не предлагат много откъм хранителна стойност или пък са с високо съдържание на натрий (сол) и наситени мазнини.

* Ако имате някакви съмнения, придържайте се към този списък:
* Калории: от 300 до 350 на порция
* Общо количество мазнини: 35% от калориите или по-малко (не повече от 12-14 г)
* Наситени мазнини: 4.5 г или по-малко
* Натрий: 600 мг или по-малко
* Трансмазнини: 0 г
* Протеини: 15 г или повече
* Фибри: 3 г или повече

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти