Защо кратките и интензивни тренировки са по-ефективни

Гоня високи цели
Снимка: Getty/Guliver

Няма защо да се подлагаме на спартански и безкрайно дълги тренировки, тъй като нови изследователски данни показват, че не те са най-работещи за поддържане на грациозен силует.

Така че, ако се спрем на кратките, но по-интензивни физически натоварвания никак няма да сбъркаме, защото те изгарят същия брой калории като по-продължителния им вариант.

Учените, провели анкетата, установили, че при хората, които спортуват по-кратко и натоварено, рискът от развитие на метаболитен синдром намалява с 2/3 в сравнение с умерено трениращите, дори и общият брой изгорени калории накрая да е един и същ.

Метаболитният синдром е комбинация от затлъстяване с други болестни състояния, свързани с увеличено количество на мазнините и захарите в организма, което повишава риска от развитие на сърдечносъдови заболявания и диабет.

Интензивните упражнения обичайно включват тичане и скачане на въже, докато към умерените спадат например разходката и карането на колело.

Мъжете и жените с метаболитен синдром натрупват излишни килограми около талията, имат трудности с контрола на кръвната захар, високото кръвно налягане и ниските нива на "HDL" (т.нар. "добър") холестерол.

Макар че резултатите от експеримента не са окончателни, специалистите смятат, че те трябва да се вземат предвид и по-интензивните тренировки да бъдат предпочитани, когато става дума за предпазване от метаболитен синдром – едно все по-често срещано състояние, съпътстващо епидемията от затлъстяване и наднормено тегло.

Настоящите препоръки включват правенето на 150 минути умерени упражнения или 75 минути интензивни тренировки на седмица, като се приема, че при вторите се изгарят два пъти повече калории. Разбира се, подобни твърдения предполагат, че по-тежките тренировки нямат кой знае какви предимства пред умерените, освен че са по-кратки.

По време на проведеното изследване било установено, че повечето хора избягват точно интензивните тренировки, показва публикацията за него в медицинското издание "International Journal of Epidemiology".

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент