Заети момичета, погрижете се за себе си

Заети момичета, погрижете се за себе си
Снимка: Thinkstock

Лилия Огнянова

Със спокойно сърце и усмивка на лице мога да ви споделя, че това лято за мен бе наистина хубаво. Без да се затормозявам със съставянето на сложни и грандиозни планове, успях да направя всичко, което исках за този сезон. Сега с лека носталгия изпращам последните топли дни и никак дори не искам да си помислям за идващата зима.

Има обаче нещо, от което не съм доволна и това е, че покрай всички пътувания до морета и планини, дълги разходки и разговори с приятели до ранни зори, загърбих почти изцяло спорта.

Не ме разбирайте погрешно, никога не съм била фитнес маниак или заклет лекоатлет, който да става в ранни зори, за да тича в парка.

Въпреки това обичам да се движа, да посещавам различни часове по йога, пилатес, йогилатес, фитнес, аеробика и подобни.

Винаги след приключването с тренировката и излизането от залата се чувствам изключително доволна и горда от себе си, заредена с позитивизъм и с успокоена съвест, че правя нещо хубаво за тялото си и утре с по-голяма увереност ще облека пола или рокля.

С настъпването на есента добрите ми навици да спортувам се завръщат, особено под натиска на притеснението, че лятото прекалено много се отпуснах.

Реших, че трябва да се взема в ръце и започнах да си търся ново студио или фитнес зала, на които да стана редовен посетител.
Също така реших да тествам спорт в обедната почивка. И ето какво открих.

Ако се разровите в интернет малко повече, ще видите, че има различни студиа за йога или аеробика с обедни занимания, които да посещавате.

Също така в някои фитнес центрове, като "Спартак" например, тренировката в часовете между 12 и 15 часа е доста по-евтина, заради по-слабия интерес. По-находчиви треньори дори организират специални тренировки за работещи дами. Такива се предлагат в фитнес "Red Gym" в Стрелбище.

Те включват комплекс аеробни упражнения, които се показват от треньора и изпълняват от групата. Времето на тренировката е кратко, затова натоварването е по-силно, за да има ефект. Целта е да направите качествено раздвижване, което ще даде отражение върху тялото ви и да се поберете във времето за обедна почивка.

Ето тук обаче се появява проблемът. Освен ако фитнес залата не е непосредствено до работното ви място или обедната ви почивка не е повече от един час, трудно бихте успели да не закъснеете за работа.

Отиването до залата, преобличането, тренирането, след това къпане, оправяне на грим, отново преобличане и връщане на работа ще ви коства минимум час и половина (говоря от личен опит) и то ако сте много добре организирани, бързи и фитнесът е до офиса ви. В противен случай ви трябват поне два часа.

Много удобен вариант са тренировките след работа. Те ще ви разтоварят след напрегнатия работен ден и няма да има нужда да бързате обратно към офиса.

Като подготовка ще ви трябват чисти маратонки или гуменки и подходящ спортен екип. Това може да е анцуг, а ако не ви се дават излишни пари, просто пригодете един по-стар клин и тениска или потник. Не си забравяйте дезодоранта и несесера с гримове, за да се освежите след тренировка.

Има различни йога и пилатес студиа, в които се тренира и боси. Такова беше студиото "Лолита" в Младост 4, което за жалост за момента е преустановило дейност. То предлагаше освен различни видове аеробика, пилатес и йога, и хибрида йогилатес (повече за него четете тук)

Бъдете особено взискателни към хигиената. За да стигнете до самата зала за тренировка, ползвайте чехли, или чифт чорапи.

За фитнеса си носете кърпа, която да постилате върху уредите преди да ги ползвате. След тренировка се изкъпете по възможно най-бързия начин, тъй като микробите във всички зали са прекалено многобройни и опасни.

Следете за хигиената на мястото, което посещавате. Ако нещо ви съмнява, не се чувствайте притеснени да го споделите с управителя и да настоявате условията да са по-добри.

Фитнесът определено не е за всеки и ако усещате, че това не е вашият спорт и не ви кара да се чувствате добре, просто се насочете към нещо друго и не робувайте на стереотипи.

Аеробиката е чудесен вариант за ваене на тяло и поддържане на добра форма. В момента разнообразни упражнения от аеробиката се представят в различните студия с различни  именна – комбинирана гимнастика, body fit, body shaping и други подобни.

Студио "Air Energy" на бул. "България" предлага изключително разнообразие от часове като "Body work", народни танци, "Body shaping", Bg step and dance, чиста аеробика, йога, зумба и други.

Зумбата е особено популярна в момента и колкото и да е забавна и приятна, имам лоша новина за вас, дами. Ако си мислите, че само с по един час зумба три-четири пъти в седмицата ще постигнете кой знае каква промяна в тялото, се лъжете.

Зумбата помага за координация, тонус, ще извика усмивката на лицето ви и ще подобри танцовите ви умения. Но ако искате да се избавите от целулита и излишните килограми, ви трябва нещо по-сериозно.

Аеробиката е добър вариант, както и кардио упражненията, фитнесът също. Разбира се, необходима е и диета, както и консултация с треньор.

Във всички фитнес зали като "Боевски", "Sport city", "The Red Gym", "The Gym", "Спартак" и други има освен фитнес уреди, часове по аеробика, зумба, спа център, солариум, а често се предлагат и козметични и масажни услуги, което е страхотно! С едно ходене до залата мога да тренирам, да получа масаж и да си направя кола маска.

Освен това има опцията да ползвате една или повече индивидуални консултации с професионалист, както и да ви бъде изготвена програма за трениране и хранене.

Ако се насочвате към фитнеса, то задължително ще ви трябва програма. Няма никакъв смисъл да тренирате хаотично от уред на уред и да очаквате резултати.

Ако пък посещавате студиата за аеробика, пилатес и подобни, за да спортувате с треньор и в група с други жени, то първо разпитайте какво точно ще включва тренировката. Задължително загрейте преди да се впуснете в смело изпълняване на упражненията и най-вече – гледайте какво показва треньора. Така ще намалите вероятността от контузии.

От друга страна обаче се поинтересувайте каква подготовка и опит има инструктора, при когото ходите. Аз лично съм попадала на какви ли не самозванци, които говорят повече, отколкото разбират. Подходящо спортно образование, години опит, правилно отношение и отделяне на нужното внимание към трениращите е това, което трябва да търсите.

Също така в никакъв случай не трябва да ви насилва да правите нещо, на което тялото ви не е способно и вие не се чувствате комфортно. Треньорът трябва да ви насърчава и помага, но не и да ви тормози.

Не правете компромиси със себе си и изискванията си.

Всичко е във ваши ръце и вие сами може да моделирате тялото си, за да се доближите до мечтаната фигура. Дори и да не сте спортували до сега, съветът ми е да пробвате да се занимавате с нещо. Не се насилвайте, започнете с малко зумба и пилатес, после ако прецените, че сте достатъчно подготвени, увеличете натоварването. Важно е да се чувствате комфортно и да сте доволни от това, което правите за себе си.

Не позволявайте на есента да ви депресира, а се радвайте на всички възможности, които ви предоставя :)

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент