Не прекалявайте с витамините и минералите

Не се увличайте
Снимка: sxc.hu

През 90-те години на 20 век в САЩ и много други страни бе наблюдаван истински бум в употребата на витамини и минерали.

Те бяха приемани в дози, които превишаваха препоръчителната норма от 10 до цели 100 пъти. По този начин много хора се опитваха да се избавят от простудата, затлъстяването, сърдечно-съдови и кожни заболявания, пародонтоза и дори рак.

Но постепенно съвременните изследванията показаха, че прекомерното използване на витамини (хипервитаминоза) може да е по-опасно за здравето от недостига на витамини (хиповитаминоза).

Експерти от Харвардското медицинско училище публикуваха преди година статия, в която изрично посочиха, че препоръките за приемане на големи количества витамини се "oсновават на нищожни доказателства".

Дозата витамини, които трябва да приемат възрастните и децата зависи от много фактори включително от възрастта, пола и здравословното състояние.

Не трябва да се забравя и фактът, че част от микроелементите са способни да взаимодействат помежду си, а това не винаги е от полза за организма.

Витамин С се смята за всепризнат антиоксидант, който спасява клетките от увреждане, но в съчетанието си с желязо той се превръща в оксидант, т.е. в елемент с противоположно действие.

Не е определена всекидневната доза бета-каротин, тъй като той се включва в дозировката на витамин А. Но във високи нива същият е способен да предизвика пожълтяване на кожата. Според някои специалисти, той е в състояние да провокира и редица ракови заболявания.

Витамин С се препоръчва в минимална доза 60 мг дневно. При надвишаването на този праг например, той започва да взаимодейства с някои лекарства срещу рак, а също така пречи и при диагностиката на заболявания на дебелото черво.

Всекидневният прием на витамин Е на бива да надхвърля 8 мг за жените и 10 мг за мъжете. Високите дози, превишаващи 50 пъти нормата, могат да предизвикат кръвотечения при хора, приемащи препарати за "разреждане" на кръвта.

Витамин В6 е с препоръчителна норма 1,6 мг за жените и 2 мг за мъжете. При предозирането му той уврежда нервите.

Прекомерната употреба на калций (при допустима стойност 1 грам дневно) причинява запек и дисфункция на бъбреците.

Желязото в дневна доза над 15 мг за нежния пол и 10 мг за силния повишава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Цинкът в количество по-голямо от 12 мг за жените и 10 мг за мъжете може да предизвика раздразнение на стомаха и отслабване на имунната система.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Откъде си купувате козметика най-често?

Абонамент