Пазете очите си!

Очите са най-високо развитите сетивни органи
Снимка: sxc.hu

За съжаление преуморените очи се превърнаха в обичаен проблем. Прекар­ваме часове наред пред компютър - на изкуствена или лоша светлина, ненужно е да споменаваме ежедневния стрес, неправилно предписаните очила, замърсяването. Системната преумора на очите неминуемо води до чувство на напрегнатост, трудност при фокусиране, главоболие.

За да се погрижите за очите си, първо си осигурете добра светлина за работа и четене. Ако работата ви е свързана с часове пред монитора, правете кратки почивки на всеки час и се концентрирайте върху далечни предмети за няколко секунди, за да възвърнете дълбочината на зрението си.

Разположете монитора под нивото на погледа си. Ако е над нивото на погле­да, взирането е по-голямо и очите са по-широко отворени. Това уморява клепачите и увеличава откритата площ с около 30%, което предизвиква по-бързо изсъхване на слъзния филм.

Мигането при работа с компютър и продъл­жителното четене намалява с около 70% от нор­малната честота. Това увеличава изпарението на сълзите. Необходимо е да правите зрителна почивка – на всеки половин час отклонявайте погледа си в далечината (през прозореца) за 1-2 минути. Мониторът трябва да е разположен на разстояние 50-60 см от очите.

Ето и няколко полезни съвета за здравето на очите ви:

- създайте си навик сутрин да измивате очите със студена вода

- не четете на слаба светлина

- светлината трябва да идва отпред или отгоре

- не четете повече от два часа - давайте почивка на очите, като слагате дланите на ръцете си върху тях и ги закривате от светлината

- не търкайте или разтягайте кожата около очите ви силно – тя е изключително деликатна

- когато използвате кремове за околоочен контур, внимавайте да не проникнaт в очите ви - ако това се случи, измийте веднага с вода

- храната ви трябва да съдържа достатъчно количество витамин A (житни растения, целина, мазна риба, жълтък и черен дроб)

- ако очите ви сърбят, сълзят или са силно зачервени, най-вероятно имате недостиг на витамин B2, който се съдържа основно в черния дроб, житните зърна и маята

- винаги почиствайте добре грима си преди лягане, защото може да причини инфекция в корените на миглите

- спете най-малко 7 часа на денонощие

- яжте моркови, картофи и тъмнозелени зеленчуци – за бетакаротин

- плодове и зеленчуци, богати на витамин C

-  морска храна и пшеничен зародиш за цинк

- месо без тлъстини, пилешко, риба, ядки, семена и зелени зеленчуци за витамин B

- авокадо и зехтин за витамин E

Посещавайте редовно очен лекар – не само при възникнал проблем, а и за профилактичен преглед. Понякога наглед нищожни симптоми могат да са индикатор на заболяване и да доведат до усложнения, които се лекуват трудно. Някои сериозни очни заболявания протичат без никакви симптоми и се откриват случайно.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

На коя известна личност бихте искали да приличате?

Абонамент