От какво зависи дали ще сме слаби или не

От какво зависи дали ще сме слаби или не
Снимка: Getty/Images

Мнозина са хората, които се измъчват, че нямат фигурата, която искат. Чудят се защо едни хора са слаби и сякаш нямат проблем да поддържат красиво тяло, а други се подлагат на диети и какво ли не, и пак не постигат резултатите, за които мечтаят. 

От какво зависи теглото ни разказват малко по-подробно от Zdravduh.com.

Факторите са два – първият е генетичен, а вторият е свързан с начина на живот. Много хора живеят със заблудата, че има значение само първият фактор, но тогава как ще си обясните, че има успешно и трайно отслабнали хора? 

Нека разгледаме една по една причините за трупането на излишно тегло и да видим къде свършва генетичната предразположеност и какво е изцяло в наша власт да променим.

Генът е съвкупност от кои фактори

Обмяната на веществата

Протичането на метаболитните процеси зависи донякъде от наследствения фактор. При някои хора природно е заложено обмяната на вещества да е по-бавна, те са склонни да трупат повече мастни запаси, кожата им се омазнява по-лесно, чувстват се по-сънливи и се уморяват по-често, отделителните процеси в организма са по-затруднени.

Обикновено причината се крие в нивата на тиреоидните хормони, които се отделят от щитовидната жлеза. Ако има нарушение във функциите на жлезата или имаме липса на йод или селен, е възможно тези смущения да доведат и до увеличаване на теглото.

Решението

Потърсете специалист и си направете пълни изследвания на хормоналния баланс в организма. Лекарят ще ви предпише подходящите добавки и ще ви назначи хранителен режим за справяне с проблема.

Друго, което можете да направите, е да пиете повече вода, да избягвате консервираните храни, да хапвате на често малки порции, да се движите повече. Това изцяло зависи от вас и съчетано с правилните хранителни добавки, може да ви помогне много да промените "неблагоприятния" ген.

Броят на мастните клетки

Веднъж образували се, мастните клетки не изчезват, а само се свиват. Тоест, ако като деца сте били пълни, вероятно имате по-голяма предразположеност към трупане на излишно тегло. Причина за това може да e инсулиновата реакция, която се проявява при консумирането на въглехидрати. При едни хора тя е по-бурна, при други умерена, при трети – слаба.

Колкото повече инсулин се отделя, толкова по-бързо глюкозата се складира в мастните депа. Несъмнено това е неприятна истина, но има и хора, които са се преборили с този свои проблем.

Как са го направили?

Като изцяло променят начина си на живот. Започват да се движат активно, отбягват заведенията за бързо хранене, изключват простите, неблагоприятни въглехидрати (сладки и тестени храни от бели брашна) и се придържат към здравословните правила на отслабването. Добра идея е задължително да закусваме, никога да не допускаме да огладнеем и да вечеряме рано.

Някои автори препоръчват за регулирането на кръвната захар да пием добавка с хром и да включваме канела в менюто си. Тези принципи са помогнали на много хора, макар и с цената на доста първоначални усилия, да се почувстват, както леки и фини, така и в по-добро здраве и физическа форма. Нищо чудно, че след това приемат този начин на живот завинаги.

Факторът мускулна маса

Е, не можем да отречем, че генът играе силна роля тук. Не случайно едни хора имат така наречените "благодарни мускули", склонни са лесно и бързо да трупат мускулна маса, за разлика от други, които природата е ощетила в този аспект.

Тук също са замесени изброените по-горе фактори като метаболизъм, ниво на хормоните на щитовидната жлеза и панкреаса.

Колкото повече мускули имаме, толкова по-малко сме склонни да пълнеем, защото мускулните клетки са ненаситни на глюкоза. Те имат нужда от това бързо гориво, за да функционират. Съответно по-малки количества от нея "имат шанса" да се преобразуват в мазнини.

Какво можем да направим?

Естествено - да спортуваме. В клетките има малки органели наречени митохондрии, които са сравнявани с електрически централи. Това е така, защото те обработват хранителните вещества, които достигат до тях и ни снабдяват с енергия. В мускулните клетки има най-много митохондрии, а в мастните – те са в незначително количество.

При активно движение, ние стимулираме увеличаването на мускулната маса и на броя на митохондриите в клетките. Това води до по-активно консумиране на енергия и до желаното отслабване!

Така че не пренебрегвайте начина си на живот, когато става въпрос за теглото ви. Наистина, можете да имате увреден метаболизъм, повишена кръвна захар или проблем с щитовидната жлеза, но с подходящите насоки от специалист, правилен хранителен режим и повече движение, няма неразрешими проблеми.

Със сигурност ще успеете да се справите! Други преди вас са го направили, така че и вие можете!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент