Какви храни да консумираме при умора

Нека силата бъде с мен
Снимка: Thinkstock

Като цяло чувството на ленивост и умора се поражда по различни причини. Основната обаче е неправилното хранене. Тъй като храната е горивото на организма, от качеството ѝ зависи как ще се чувстваме. На първо място най-добре е да започнем деня със стойностна закуска. Именно тя ни поддържа бодри и концентрирани, помага ни да редуцираме килограмите, като ни предпазва от преяждане през деня.

Експертите препоръчват приема на повече въглехидрати за енергия и белтъчини за издръжливост. От друга страна е добре да се избягват прекомерните количества захар, тъй като е доказано, че децата, които консумират захар със закуската си, са по-склонни да ядат повече на обяд, пише "Gotvach.bg".

По време на обяда е удачно да се заложи на нискомаслени протеини. Те повишават производството на мозъчни химикали, наречени катехоламини, които ще поддържат жизнеността и енергичността ни през целия следобед. Ако пък трябва да сте концентрирани и вечерта, то също като на обяд изберете нискомаслен протеин и зеленчуци, за да избегнете приемането на твърде много въглехидрати.

Вечер стомахът работи по-бавно и обилното хранене може да попречи на здравия сън. Като цяло организмът ни се нуждае от храни, които ускоряват метаболизма. Те трябва да поддържат стабилни, както нивото на кръвната захар, така и това на енергията на тялото. А всички знаем, че по-голямата част от енергията се набавя именно от въглехидратите. Те по-лесно се превръщат в глюкоза, която от своя страна е най-използваното гориво за енергия. Въглехидратите обаче трябва да се консумират в комбинация с останалите храни.

В класацията за топенергийни храни влизат:

1. Нишестени въглехидрати. Това са кафевият ориз, пълнозърнестите храни, овес и ръж;

2. Протеини. Най-вече пилешко и пуешко, морски дарове, тофу, кисело мляко, сирене, яйца, ядки, семена, риба;

3. Зеленчуци. Най-добре действат артишок, цвекло, броколи, брюкселско зеле, моркови, гъби, чушки, спанак, сладки картофи, аспержи, ряпа;

4. Плодове. Енергизиращи са малините, боровинките, крушите, ябълките, бананите, авокадото, ягодите, ананасът.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

В каквa роля сте през тази учебна година?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент