Как бързото хапване може да бъде здравословно

Как бързото хапване може да бъде здравословно

ф
Снимка: Аз ям!
1.5 от общо 4 гласа
Необходими продукти

Сто задачи, 4 различни графика, цяло семейство, което се събира вечер вкъщи и е винаги гладно – как да успеем да приготвим нещо вкусно без да рискуваме междувременно някой да изяде фикуса или да се изнесе у комшиите?

Като развенчаем митове, разбира се. Бързата храна е вредна само когато не знаете как всъщност се приготвя. 

Когато обаче я правите вкъщи и ползвате някои малки хитринки, можете за около 30 минути да имате хубава топла вечеря, с качествени продукти, без негативните последици за здравето и фигурата. 

Аламинутите, наречени така, защото се приготвят едва ли не за минута, позагубиха своята слава, нечестно набедени за нездравословни. А всъщност те са гаранцията за домашна вечеря през седмицата. Сериозните кулинарни постижения ще оставим за уикенда. 

ф
Снимка: Аз ям!

Важното е да комбинирате правилно храните и да забравите за пърженето. Всъщност има храни, които се приготвят бързо, за чиито ползи не знаем нищо. Например яйцата. Те са си истинска полезна бомба. 

И е пълен мит, че качват холестерола. Още повече, че в жълтъка се съдържа и много важното вещество холин, около 1 грам на яйце. Той е много важен за добра мозъчна дейност, двигателните функции и се препоръчва за бременни и кърмещи жени. 

Едно сварено яйце съдържа 16 калории, около 12 грама протеин (супер за спортуващи хора), 10,6 грама добри мазнини и само, казваме, ама само 1 грам въглехидрати. И освен това, яйцето засища по невероятен начин. Може да сварите две яйца, да ги разрежете наполовина, да ги намажете с топене сирене и да ги запечете за 2-3 минути. Половин домат със зехтин и вечерята е готова. 

ф
Снимка: Аз ям!

А едни гювечета например (толкова хубаво и традиционно българско ястие), се приготвят за 15 минути, а са богати и разнообразни – яйце, сирене, зеленчук и колбас или месо – имат си всичко, без да ви държат до печката с часове. Без пържене, само хубави продукти, леко затоплени в традиционните ни глинени купички. Разкош. 

Дори домашната пица можем да сложим в графата „полезно“, защото тестото ще е тънко и хрупкаво, а плънката – само от избрани и качествени продукти. Така калориите на пицата ще спаднат почти наполовина, ще сте дали на семейството необходимите зеленчуци и протеини и децата ще са доволни, че са яли пица. 

Единствено не трябва да слагате сосове. Нито кетчупа, нито майонезата са типични гарнитури за пица, а на всичкото отгоре носят само празни калории. 

А може и изобщо да не пускате печката. Научете децата да режат внимателно кренвирши на кръгчета и да правят цветни шишчета като редуват колбаса с червена и зелена чушка, краставичка или кашкавал. Така пак получаваме балансираната комбинация между зеленчуци и протеини, добавяме и млечни продукти, важни за децата - какво повече да искаме от една вечеря. 

ж
Снимка: Аз ям!

Любимите на мъжете „вълчи“ салати, в които се съчетават различни колбаси и меса всъщност също могат да са полезни. Достатъчно е да добавите зелена салата или домати и количеството да не е като за гладни вълци, а за нормален човек. Комбинацията е засищаща и подходяща за хора, които тренират усилено или работят физическа работа. 

Колкото и да сме натоварени и времето да не ни достига, имаме дълг към себе си и семействата си да се храним качествено. По-малко количество храна, печена, а не пържена, винаги със салата и никога пред телевизора това са малките тайни на полезната семейна вечеря, била тя и аламинут. 

Ето и още идеи за полезно и бързо ястие: 

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти