Историята на един необикновен аромат

Историята на един необикновен аромат
Снимка: Thinkstock

"Nouveau Cologne" новото ухание на "4711" – марка, създател на най-известния одеколон в света преди повече от 200 години и дал името на "Одеколона" от града, където се ражда първият – Кьолн.

Днес компанията е разработила нова ароматна серия, насочена към младите и модерни хора.

Унисекс уханието "Nouveau Cologne" изразява момент на спокойствие и вдъхновение в забързаното ни ежедневие. Освежава сетивата и вдъхновява човек да открие нова енергия. Хармоничната плодова свежест, в комбинация с успокояващия ефект на екстракт от еводия, създава уникална чувственост. В основата стои ароматният коктейл от касис, копринен божур и топло сандалово дърво.

Опаковката е брандирана с легендарния дизайн Мюленс, като по този начин продължава класическия стил на 4711.

220 години история
Знаете ли, че градът, който дава името на така наречения "Одеколон" е Кьолн? През 18-ти век изискани хора с перуки и дантели се возели из града с каляски, тъй като ходенето пеша било невъзможно заради мръсотията и отпадъците по улиците. На пазарите се продавали онези хубави френски неща, които давали възможност на човек да диша спокойно. Можело да се намери и микс с мирис на канела, лимон, мента, портокал и лайм, с който бил известен Кьолн.

Великите носове в парфюмерийната история били заети със създаването на нови аромати, които да обогатят света с приятни ухания. Двигателят на това е Вилхем Мюленс, който през

18-ти век задвижва механизма на производство на един от най-старите продукти в историята, по-стар дори и от Coca Cola, а именно 4711.

Сватбен подарък ражда легендата 4711
Легендата разказва, че картузиански монах прави сватбен подарък на младото семейство Мюленс, подарявайки им рецептата за "чудотворна вода", подходяща както за вътрешна, така и за външна употреба. Очарован от качествата на течността, Мюленс отваря фабрика и започва нейното производство като напитка, която се консумира самостоятелно или в комбинация с вино. Дава ѝ името "4711" напълно случайно.

През 1794 г., по време на Френската военна окупация, Наполеон издал заповед всички сгради в Кьолн да бъдат номерирани. Фабриката на предприемача на улица Glockengasse, получава номер 4711, което скоро се превръща и в емблематична марка, известна днес по целия свят.

Рецептата на "чудодейната вода" била строго пазена тайна. Наполеон, запален почитател на тази течност, заповядал да се оповестят публично всички медицински рецепти, но Мюленс успял да запази своята в тайна с един трик. Той просто обявил "чудодейната вода" от Кьолн за аромат.

Много скоро популярността на аромата нараства и качествата му стават известни и извън пределите на страната. Кайзери, крале и царе, Гьоте и Вагнер са в списъка със специални клиенти.

Числото 4711 става известна марка в целия свят. Отворени са клонове във Виена, Ню Йорк и много други градове. През 1840 г., първите кораби, които превозвали този ценен товар, напуснали границите на Северно море и се отправили към Индийския океан.

Първата изправена бутилка
Марката се отличавала и с иновативен маркетинг, представяйки първия флакон в света, който може да стои изправен. С вдъхновение от цветовете на униформите, носени от охраната на шведските крале, Мюленс създава известния синьо-златен етикет. През 1869 г. той стартира закупуването на площи за засаждане на растения, с цел да запази качеството на съставките.

В началото на 19-ти век, "4711" започва производство на други продукти под същата марка и Мюленс създава множество нови аромати. Пътуванията му до Азия, Индия и Ориента вдъхновили раждането на нови парфюми с хелиотроп и ший. Компанията постепенно се ориентира към тенденциите, които налагат международните пазари и по-конкретно тези в Париж.

Установява се постоянен контакт с едни от най-известните дизайнери на флакони. В началото на 20-ти век възходът в парфюмерията станал възможен благодарение на индустриалната революция. Използването на нови технологии дало възможност на Мюленс да създаде оригинални аромати, да проведе поръчкови изследвания и да развие нови идеи.

В същото време, както известната Коко Шанел в Париж работи по създаването на "№5" – първият парфюм на Chanel, така и "4711" умуват върху нова ароматна комбинация – "Tosca". И двете ухания стават едни от най-продаваните аромати в света.

По отношение на рекламата, "4711" отново изпреварва времето си. Силно застъпена е употребата на цветове и художествена изтънченост. Пълноцветните реклами са все още необичайно явление за онова време. Известни художници като Ханс Лизка и Люц Иренбергер пресъздават цели истории, които провокират емоции. Женските образи, които "4711" използват в рекламите по това време, са елегантни и изящни, но в някои случаи дори провокативни.

Най-известният плакат създава истински скандал скоро след оповестяването му. Култура, история, страст... едно истинско съкровище, което внася красота в света с помощта на уханията – ароматният подпис на 4711.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Колко често чистите вкъщи?

Абонамент