Как да се храните, за да забременеете

Как да се храните, за да забременеете
Снимка: netinfo

Съществуват много противоречия за ефективността на някои диети, които позволяват да се зачене дете гений, но няма никакви съмнения за връзката между начина, по който се храните и способността да забременеете.

Много фактори, включително и храната, влияят на възможността за добиване на потомство. Важно е в менюто на бъдещите родители да има достатъчно количество витамини и минерали, на първо място - фолиева киселина, желязо, йод и калций. Добре е за един ден да се консумират пет порции плодове и зеленчуци - три порции зеленчуци и две порции плодове, като се има предвид, че един плод е равен на една порция, а една порция зеленчуци съдържа толкова, колкото може да поберете в дланта си.

Aко искате да увеличите шансовете си, ето съветите на експертите, събрали фактологичен материал в "Диетични модели и човешка репродукция" (Dietary Patterns and Human Reproduction). Oбърнете внимание, че тези препоръки са в пряка зависимост с общото ви здравословно състояние и по-специално репродуктивната система. Преди да ги последвате, e добре да се консултирате с лекар!

За него

В основата на диетата на бъдещия баща трябва да има:

- месо (приготвено на грил или задушено)
- картофи (печени във фурна, варени или задушени, в никакъв случай пържени)
- зеленчуци (пресни, на пара или варени)
- пресни плодове
- пълнозърнести храни

Тези храни допринасят за качеството на семенната течност. Ето фактите, за да прецените сами - мъжете, които се придържат към това меню, имат 62 милиона сперматозоиди в милилитър семенна течност, т.е. два пъти повече, отколкото мъжете с друг хранителен режим.

В хранителния режим трябва да се включат и храни, богати на витамин С, за да се намали рискът от производство на повредени сперматозоиди. 60 мг на ден са достатъчни, а ако мъжът е пушач, дозата трябва да бъде увеличена до 100 мг дневно (най-добре е в периода на зачеването тютюнопушенето да бъде спряно напълно).

Добавете в менюто и цинк - около 12-15 мг на ден. Недостигът на цинк може да  намали броя на произведените сперматозоиди и нивото на тестостерона. Достатъчно количество от този микроелемент ще намерите в говеждото без тлъстини, белия боб и тъмното пилешко месо.

Най-добрият вариант е ако временно се откажете от алкохола или значително намалите употребата му. Алкохолът намалява нивата на тестостерон и количеството на произвежданата семенна течност и опасно увеличава броя на анормалните сперматозоиди.

За нея

Обикновено лекарите препоръчват на жените да са оптимално близо до идеалното си тегло, преди да забременеят. Отклонения от нормата в двете посоки – свръх тегло или ниско тегло - може да повлияят неблагоприятно на бременността. Съществуват доказателства, че жените, които раждат синове, са консумирали средно около 180 калории повече от тези, които са станали майки на момичета.

За бъдещата майка е изключително подходяща балансираната и здравословна средиземноморска диета, известна още като "диета на Афродита". Нейните основни компоненти са: 

   - риба и морски дарове (най-добре на пара или варени)
   - зеленчуци (пресни, на пара или варени)
   - растителни масла (особено зехтин)
   - бобови култури

Не е проблем да включите и малко количество месо без тлъстини, нискомаслени млечни продукти и пълнозърнест хляб на закуска.

Стриктното спазване на тази диета може да увеличи шансовете за забременяване с 40%.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти