Зимна доза свежест и витамини

Зимна доза свежест и витамини
Снимка: Thinkstock

Лилия Огнянова

Климатичните условия навън ясно ни напомнят, че все още е зима и пролетта ще почака.

Важно е менюто ни през студените месеци да е богато на витамини и минерали, за да се чувстваме енергични и да не се поддаваме на зимните депресии и липса на желание за движение.

Ето и кои са плодове и зеленчуци на студените месеци, от които спокойно можете да си набавяте нужната доза свежест и здраве.

Ябълки
Те се намират по пазарите целогодишно и знаете какво казват – ябълка на ден държи доктора надалеч. Това е напълно вярно и няма да сбъркате, ако хапвате ежедневно от този плод. Можете да си припомните какво повече сме ви писали за него и полезните му свойства ТУК.

Райска ябълка
Отново типично зимен плод. Тя е с приятен сладък вкус, добър източник на витамин С и фибри. Консумирайте райската ябълка както ви харесва - сурова, нарязана на малки парченца и сложена в кекса.

Репички
Изключително богат източник на витамин С. Можете да ги приготвяте на пара, да ги режете в салатата или просто да ги хрупате в чист вид. Постарайте се само да ги измиете и почистите добре преди консумация.

Червен портокал
Той прилича на грейпфрут, но не е. Изобилства на витамин С и полезни фибри. Можете да го белите и хапвате на парчета, в комбинация с други плодове в плодова салата или да ги прибавяте към сладкиши и кремове. Важното е само да го консумирате колкото може по-често.

Снежен грах

Познати са три вида грах – градински/зелен, снежен или бял и хрупкав грах. Снежният е подходящ за добавка към макаронените изделия. Той е вкусен, богат на витамин С и витамин К. Добре е да се готви веднага след като е купен и да не престоява дълго в хладилника.

Зеле
Няма как зимата да мине без зелеви сарми и кисело зеле. Има най-различни варианти за консумацията му и всяка домакиня ги знае. Добре е и да го хапвате сурово на салата, в комбинация с моркови и зехтин. Само 100 г кисело зеле дневно ще осигури на тялото ви необходимото количество витамин С.Киселото зеле не губи своя витамин С и дори е по-полезно в това отношение от прясното.

Карфиол
Чудесен вариант за зимна прясна салата. Можете да го разделите просто на розички, да измиете, овкусите със зехтин, сол и оцет по ваш вкус и да консумирате с наслада. Карфиолът е богат на провитамин А, витамини от групата В, никотинова киселина, витамин С (средно 70 мг%), пантотенова киселина, витамин К, фолиева киселина. 

Това е перфектната храна за хора, които имат проблеми с теглото и искат да свалят килограми, тъй като не съдържа мазнини, а в 100гр карфиол има едва 20 калории. 

Чесън
Да, той има силен и натрапчив аромат, който някои хора искрено не могат да понасят. Но чесънът е антибиотикът, дарен ни от природата. Той съдържа жизненоважното химично съединение алицин, което е чудесно терапевтично средство. Алицинът, който съдържа сяра, е виновникът за аромата на чесъна. Човечеството използва чесън повече от три хиляди години, а през Първата световна война хирурзите са го използвали за антисептик при лечение на рани. Освен това с него може да се лекува косопад и акне.

Джинджифил
Той е суперхрана, помага срещу настинки, укрепва имунитета и може да се консумира по най-разнообразни начини, основно като подправка към ястията. Вижте как да си приготвите вкусен джинджифилов крем тук.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент