В помощ на засегнатите от анемия

В помощ на засегнатите от анемия
Снимка: Thinkstock

Макар анемията да се възприема като болест, тя по-скоро е последствие от някое заболяване, което води до недостиг на хранителни вещества в кръвта. Най-често анемията се дължи на дефицит на желязо, витамин B12 или фолиева киселина.

Важно е да се разпознават симптомите, които се свързват с това състояние, за да се изяснят причините, водещи до намаляването на полезните за организма компоненти.

Ето и няколко изпитани средства, които могат да се използват вкъщи и да се приготвят в домашни условия.

Цвеклото е много полезен зеленчук, богат на фибри, калий и фолиева киселина. Може да го консумирате, приготвен като борш или обработен в микровълнова печка. Сложете цяла глава цвекло заедно с кората във фурната и затоплете до омекване. След отстраняване на кората, е готов за ядене. Месото непосредствено под кората е най-богато на хранителни вещества.

Говеждият черен дроб е друг източник на желязо, фолиева киселина и цяла палитра от витамини. Една порция задушен дроб е по-богата на желязо от всяко друго ястие и незаменима храна за страдащите от анемия. Други храни, съдържащи желязо, са риба, пилешко и пуешко месо, яйца, сирене, извара и крехко говеждо филе.

Спанак и зелени листни зеленчуци трябва да се консумират всеки ден, особено от засегнатите от анемия в настъпващия пролетен сезон. Тъмнозеленият цвят на листата подсказва и богатото им съдържание на желязо и фолиева киселина. По-светлите салати и салатата айсберг съдържат повече вода и не са толкова полезни. Спанакът може да се приготвя в микс със задушени зеленчуци, но най-добре е да се консумира суров. Освен това, има много полезни витаминозни напитки, които се приготвят със сурови продукти и съдържат спанак. 

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент