С какво физическите тренировки ни помагат да се чувстваме по-здрави

С какво физическите тренировки ни помагат да се чувстваме по-здрави
Снимка: Thinkstock

Здравето ни зависи от различни фактори, като хранене, сън, навици, но физическата активност е един от най-важните и определя жизнения тонус. Ежедневните физически упражнения помагат да останем енергични, да се справяме със стреса и тревожността, да засилим имунитета си и да изглеждаме красиви.

Ако мислите, че фитнесът или тежките тренировки са единствените начини да бъдете активни, то вие сте на погрешен път. Ако обичате да ходите на разходка най-малко няколко пъти седмично, да играете с децата си на двора или да карате колело, то вие несъмнено си осигурявате достатъчно упражнения, за да бъдете по-здрави и да се чувствате по-добре. С какво точно ни помагат тренировките? Нека разберем.

Редовните физически упражнения имат огромно въздействие върху имунната система. Според научните изследвания, можем да засилим имунитета чрез тренировки няколко пъти в седмицата, от които тялото ни ще бъде в състояние да устои на обикновена настинка и дори на по-сериозни болести.

Как става това? Когато правим физически упражнения, сърцето ни става по-силно и може да изпомпва кръвта през тялото ни много по-бързо. В резултат на това, броят на клетките в организма, които се борят с бактериите, се увеличава. В случай на заседнал начин на живот, тези клетки работят бавно и организмът е подложен на множество заболявания.

Физическата активност води до прилив на енергия. Редовните упражнения правят мускулите по-силни и подобряват цялостната издръжливост. Това се дължи на факта, че упражняването предоставя на тялото кислород и хранителни вещества и по-ефективно подпомага работата на сърдечно-съдовата система. Чрез стимулиране на белите дробове и сърцето с помощта на упражнения, получаме повече енергия, за да изпълним всички задачи.

Снимка: Thinkstock

Не е тайна, че лишаването от сън може да навреди на здравето. Ако не спите достатъчно през нощта, сте изложени на риск от различни заболявания като инфаркт, диабет, високо кръвно налягане и затлъстяване. За да се избегне това, трябва редовен сън, който да продължи най-малко 7 часа. Физическата активност през деня помага за по-здрав сън и по-лесно заспиване.

Животът е почти невъзможен без стресови ситуации, които могат да се случат с нас по всяко време. Стресът може да повлияе на настроението и психическото благосъстояние на работното място и вкъщи. Движенията помагат да се справяме успешно с умствените напрежения, които са част от ежедневието ни.

Последните проучвания показват, че физическата активност е изключително полезна, тъй като това помага ендорфинът да се освободи, което ни кара да се чувстваме по-щастливи и по-спокойни. Като се има предвид това голямо предимство на редовните упражнения, се препоръчват тренировки не по-малко от 3 пъти на седмица, без значение колко сте заети.

Окончателните резултати със сигурност ще ви изненадат. Първо, ще успеете да премахнете всички стрес симптоми, включително главоболие и безсъние. На второ място, ще изглеждате прекрасно и ще се чувствате по-уверени в себе си.

Снимка: Thinkstock

Добре известен е фактът, че хората, които се занимават с физическа активност, имат по-големи шансове да горят калории и да се поддържат във форма, отколкото тези, които предпочитат да си седят вкъщи и да гледат телевизия. Експерти посочват, че редовните упражнения увеличават процеса на обмяната на веществата в организма, което дава възможност да се горят калории и да се отслабва, дори когато тялото е в покой.

Снимка: Thinkstock

Ако успеете да прекарвате най-малко 30 минути дневно във физически дейности, като упражнявате любимия си спорт, разхождате се, плувате, карате колело или тичате с кучето, ще успеете да постигнете вашите конкретни цели по-лесно и ще си осигурите по-пълноценен живот.

Стига приказки, време е за упражнения.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент