Преходът към есента

Първи признаци, че есента вече е тук
Снимка: Thinkstock

Времето навън все по-хладно и ветровито ни напомня, че лятото е свършило (или поне е към края си), а с него и периодът на почивките и разпускането, пише здраве.bg.

Ние обаче не искаме да се чувствате потиснати и без мотивация, затова ви идваме на помощ с няколко практични и ефикасни препоръки под ръка.

* Изяжте още сутрина 1-2 парченца натурален шоколад. Той ободрява, съдържа микроелементи и витамин Е, които повишават настроението и физическата активност, а също и полифеноли, предпазващи нашето сърце.

* Взимайте си контрастен душ. Промяната в дневния режим е основна причина за намаляване на тонуса. Организмът, който е свикнал с късно ставане и лягане, реагира на новия режим със забавени реакции в обмяната на веществата. Контрастният душ възвръща скоростта на обменните процеси, сутрин помага за разсънването и прилива на енергия, а вечер прави съня по-спокоен.

* Всеки ден извървявайте не по-малко от два километра. Ако искате да накарате организма си да изработва енергия, трябва да го стимулирате първо да я изразходва. Така че, ако нямате време за спортни активности, ходенето е една подходяща и безплатна алтернатива.

* Правете масаж на стъпалата си. Върху тях има стотици точки, които са свързани с вътрешните органи. Всяка сутрин ги масажирайте в продължение на няколко минути - това ще се отрази благотворно на настроението и работоспособността ви.

* Употребявайте само йодирана сол - тя помага на щитовидната жлеза, отговорна за физическата и умствена активност, да остане в кондиция.

* Изготвяйте конкретни планове и ги съгласувайте с другите. Плана за вторник направете в понеделник вечерта, а този за октомври – в края на септември. Според специалистите по тайм-мениджмънт 10 минути предварително планиране икономисват два часа време.

* Запълвайте свободните си промеждутъци от време. Задръствания и закъснения е имало, има и ще има. Но винаги можете да ги уплътните с някакъв сеанс по дихателна гимнастика, аудиокурс по чужд език и т.н.

* Не забравяйте да си почивате. Доказано е, че след два часа непрекъсната работа работоспособността и ефективността рязко намаляват. Изходът е – 10-минутна почивка. Не повече! Ако паузата е по-голяма, се нарушава работният ритъм.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент