По-малко заседяване – по-дълъг и здрав живот

По-малко заседяване – по-дълъг и здрав живот
Снимка: Thinkstock

Неделята е ден за почивка, за отмора и за събиране на сили за предстоящата работна седмица. Това обаче не пречи да се замислим за здравето ни.

Ако сте от хората с по-заседнала професия, то е добре да се замислите върху това дали се движите достатъчно, докато сте в офиса.

Работещите на бюро трябва да се надигат от него за поне час, за да се предпазят от затлъстяване и сърдечно заболяване.

Това препоръчва експерт, цитиран от "Дейли мейл".

Проф. Кевин Фентън предупреждава, че прекарването на шест-седем часа дневно в седнало положение в офиса е вредно за здравето.

Вместо това служителите трябва да разпределят времето си като провеждат срещи на крак, пият кафе или обядват прави или просто отделят малко време за работа в изправено положение.

Според проф. Фентън активният живот е "чудодейният лек, който очакваме", за намаляване на риска от рак, сърдечно заболяване и за подобряване на психическото здраве.

Той призовава служителите да ползват и слизат по стълбите, а не да ползват асансьора

Снимка: Thinkstock

Учени от Харвард съобщиха преди време, че седенето твърде дълго е толкова лошо за здравето, колкото тютюна, защото е пряко отговорно за повече смъртни случаи в цял свят.

"Стоенето прав подобрява стойката и следователно намалява болките в гърба, подобрява кръвообращението и следователно сърдечно-съдовото здраве и също така стимулира по-голяма подвижност като цяло.

Снимка: Thinkstock

Ако сте прави, вероятно ще се движите малко повече. Няма минимално време за стоене, но трябва да внимавате да не седите шест-седем часа на ден", казва проф. Фентън.

Стоенето изправен забързва сърдечния пулс с около десет удара в минута, което изгаря допълнителни 0,7 калории на минута или 50 на час.

Проф. Фентън казва, че ако станат от бюрото си, служителите ще са по-склонни да се движат и да изкачват стълбите вместо да вземат асансьор.

Изкачването на типични стълби гори две до три допълнителни калории, което скоро води до натрупване, ако се прави много пъти на ден. 

Упражнения, които лесно можете да изпълнявате в офиса, вижте ТУК!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

За какво най-много се вълнувате през есента?