По-добре да спиш, отколкото да тренираш

жена сън спане легло
Снимка: Weheartit

Денонощие, в което има само някакви си 24 часа, трудно стига за всичко, което ни се иска да направим.

Налага ни се дори да избираме между сън и нещо друго и често, за съжаление, печели „другото нещо“.

Лекари обаче съветват винаги да избирате съня, дори в случите, когато „другото нещо“ е тренировка.

жена сън спане легло
Снимка: Weheartit

“Ако спите по-малко от 7 или 8 часа, увеличава процента на мазнини в тялото. Нашите изследвания показват, че хората, които спят средно по 6 часа, са с 27% по-висок риск от наднормено тегло от тези, които спят достатъчно“, обяснява д-р Гай Мийдоус пред британския Космополитън.

Ако спите едва 5 часа, рискът да имате наднормено тегло е 73%.

Това се дължи на хормоните грелин и лептин. Грелинът ни кара да усещаме глад, за да се нахраним, а лептинът ни дава знак, че сме сити.

жена сън спане легло
Снимка: Weheartit

Изследванията показват, че след нощ с малко сън, нивото на грелин нараства, а на лептин намалява.

Иначе казано, когато не спим, сме по-гладни.

С това изследване не искам да ви откажем от тренировките, напротив. Доброто физическо състояние трябва да се поддържа с редовни умерени тренировки, но не за сметка на съня.

голи сън легло
Снимка: Weheartit

Най-важното от деня ви е да се наспите добре. Оттам нататък оставащите часове разпределете както намерите за добре.

Тренировката може да е и енергично ходене до и от работа.

Още безплатни начини за поддържане на форма има тук >>>

Още за съня и треноровките

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент