Може ли да бъде вкусно и разнообразно здравословното хранене?

Може ли да бъде вкусно и разнообразно здравословното хранене?
Снимка: Thinkstock

Марина Декова

Една от най-масовите заблуди сред мъжете и жените, които искат да отслабнат или да се хранят здравословно и да поддържат добра фигура и здраво тяло, е че здравословното хранене е еднообразно и безвкусно.

Повечето хора като чуят „здравословно хранене” и си представят пилешки гърди, риба на скара, броколи и овесени ядки.

Здравословното хранене е  много богато и разнообразно хранене, включващо полезни хранителни вещества, които хранят вашият организъм. Здравословното хранене изключва бързите закуски (пици, дюнери, сандвичи, банички), изключва „шумящите опаковки” (шоколади, бисквитки, снаксове, чипсове и др.), всякакви пържени храни като филийки, картофки и панирани предястия, както и безалкохолни газирани напитки богати на захар и консерванти.

Изобщо всякакви храни, които лесно и бързо можете да се сдобиете на всеки ъгъл, но единственото им предназначение е да напълнят корема ви, да ви заситят и нищо повече.

Тази храна не дава енергия на организма, тя е баластра, която „храни” тялото със свободни радикали (свободните радикали хранят раковите клетки), високата захар в съдържанието на всичките по-горе изброените храни води до нарушения в хормоналната система и в частност на инсулина – една от причините на диабета.

Тази храна се натрупва като подкожна мазнина, което води до голяма водна задръжка, образуване на целулит и голяма водна задръжка, която затормозява функцията на бъбреци, както и редица много други здравословни проблеми, присъщи за модерното общество.

По-богато, разнообразно и вкусно меню от здравословните храни не съществува. Единственият „проблем” сред хората, които си намират оправдания, че не могат да се хранят по този начин, е че... не си готвят вкъщи!

Нека ви изброя едни от основните източници на хранителни вещества и как можете да внесете разнообразие в менюто си.

Месо – пилешко, пуешко, телешко, свинско, заешко, свинско, патешко и т.н. Разбира се, ако целим изчистване на мазнини трябва да се целим в по-чистите меса, като пилешко, пуешко, телешко, свинско контра филе. Тук може да включим разнообразни морски дарове, както и яйца.

Важен макронутриент и източник на енергия са въглехидратите.

Тук нямам предвид пици и шоколади, а качествен въглехидрат, без добавени сосове и запръжки. В тази графа можете да разнообразявате ежедневно менюто си с ориз (бял, кафяв, черен), картофи, сладки картофи, овесени ядки, грах, амарант, нахут, пълнозърнеста паста и хляб, мед като естествен подсладител.

На последно място ще ви дам насоки и в разнообразните източници на енергия от полезни мазнини – сурови ядки, тахан (сусамов, лешников, слънчогледов, от тиквени семки и др.), зехтин, шарлан, кокосово масло, авокадо, краве масло.

Разнообразие също можете да търсите в плодовете и зеленчуците (броколи, карфиол, зеле, маруля, айсберг, краставици, рукола, домат, тиквички, чушки, цвекло, моркови, китайско зеле, брюкселско зеле). Изключително важни и всекидневно трябва да присъстват в менюто ви, заради богатото им съдържание на фибри.

В допълнение разнообразни са всякакви подправки, семена и корени, с които можете да доовкусявате и подправяте ястията си.

Всичките тези негативи може да си ги спестите с един час отделен на ден в приготвянето на здравословна храна, вместо да влагате времето и парите си по доктори и лекарства, както и да се борите цял живот с наднормено тегло, което е следствие на лошите хранителни навици и обездвижване.

Вижте изключително полезни видеа как да тренираме правилно в официалния канал на BodyConstructor във Vbox7.com ТУК!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

На коя известна личност бихте искали да приличате?

Абонамент