Кои са полезните мазни храни

Кои са полезните мазни храни
Снимка: Thinkstock

По традиция се смята, че всички мазни храни са вредни, особено за добрия и фин вид на дамския силует. Има обаче няколко вида мазнини, които са изключително полезни и могат да бъдат включвани (в умерени количества, разбира се) в диетите.

Това са храни, богати на мононенаситени мазнини, които понижават нивата на лошия холестерол и повишават добрия.

Нека ви представим и въпросните храни.

На първо място авокадо. То вече е достатъчно разпространено и познато у нас, за да не звучи екзотично. Авокадото съдържа вече споменатите мононенаситени мазнини, които помагат за подобряването на паметта и предотвратяване на сърдечно-съдови заболявания. Освен това изобилства от антиоксиданти.

Препоръчителният дневен пример е половин или едно не много голямо авокадо. Как да изберете кое авокадо е узряло, можете да научите ТУК, а как да си го приготвите ТУК и ТУК!

Сьомгата се нарежда също сред изключително полезните храни. Тя се води „мазна“ и много вкусна риба. Доказано е, че редовната консумация на сьомга действа превантивно към Алцхаймер, освен това тази риба изобилства от омега-3 и протеин.

Снимка: Thinkstock

Веднъж или два пъти седмично, ако успявате да консумирате сьомга, значи може да сте по-спокойни, че се грижите за здравето си и приемате правилния тип мазнини.

Кокосовото масло е невероятно полезно за какво ли не – както да се приема вътрешно, така и да се прилага външно. Миранда Кър неведнъж е споделяла, че именно това е тайната за добрата ѝ фигура, като просто прибавяла кокосово масло към салата си или дори хапвала лъжица-две от него, вместо шоколад или някакви други десертни изкушения.

Снимка: Thinkstock

Важно е обаче това да е натурално, студено пресовано кокосово масло и да не прекалявате с количествата, защото както сме казвали и преди – всяко нещо, с което се прекали, вреди.

Орехите са друг чудесен източник на омега-3 мастни киселини, като в допълнение на това, те понижават лошия холестерол, чуден източник са на протеин, фибри, витамин Е, магнезий, цинк, калий, селен и рибофлавин.

На последно място, но не и по важност, попада зехтинът. Много се говори и пише за невероятните свойства на екстра върджин зехтина и това никак не е напразно.

Само трябва да имате предвид, че екстра върджин не трябва да минава през термична обработка. За сметка на това е идеален за овкусяване на салати, например, както и за прилагане в козметиката.

Прочетете още:

Не мийте пилето преди готвене

Най-известните череши

Бързи и вкусни идеи за сутрешна закуска

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент