Как да се справим с неприятната болка в гърба и кръста?

Не говори зад гърба ми
Снимка: Thinkstock

Статистиката сочи, че все по-млади хора се оплакват от неприятна болка в гърба.

Обичайните препоръки страдащите от болки в гърба да лежат и да приемат обезболяващи са погрешни в над 30% от случаите, заявиха британски експерти. Масажите, упражненията и йога практиките са по-подходящи методи.

Учените от университета на Уоруик установиха, че много хора се подлагат не ненужни операции.

Болка в гърба
Снимка: Thinkstock

"Един от най-големите ми кошмари е, когато на пациентите са предписани обезболяващи или почивка в леглото и нищо друго. В повечето случаи те имат нужда нежно да раздвижат гръбначния си стълб", добави физиотерапевтът Андж Периясами.


Когато болката в гърба не е резултат от конкретно нараняване, тя обикновено е причинена от траен проблем с междупрешленните връзки или дискове. Често се появява мускулна болка. Според физиотерапевта, при повечето хора проблемът идва от простите всекидневни дейности, като прегърбване, докато се взираме в смартфона си или гледаме телевизия, или носенето на тежки чанти на рамо.

Болка в гърба
Снимка: Thinkstock

"За да нямате болки и да сте подвижни, гръбнакът има нужда редовно и внимателно да бъде раздвижван във всички посоки - накланяния от едната страна към другата, завъртания и навеждане напред и назад", съветва специалистката.

Важно е човек да се разхожда поне 30 минути всеки ден, за да се раздвижва тялото му. Друг съвет е да се поддържа нормално тегло и, ако се налага, да се свалят килограми. Биреното коремче е особено вредно, тъй като вследствие на тежестта напред, се получават болки и схващания в гърба и кръста.

Болка в гърба
Снимка: Thinkstock

Изборът на удобен стол помага на гръбнака да стои в S-образна позиция, вместо в С-образна.

Ако човек работи пред компютър, трябва да прави чести почивки от екрана на всеки час и да става редовно за по 30 минути, като се разтяга и разхожда.

Експертите препоръчват обувките да бъдат сменяни често и да не ходим с едни и същи поредни дни, да носим раницата или чантата през гърдите, за да разпределяме тежестта ѝ. Физиотерапията, упражненията, като плуване, каране на колело, пилатес и бързо ходене, йогата и масажите също действат благоприятно при болки в гърба.

Избягвайте болкоуспокояващите в дългосрочен план, защото те само маскират проблема, без да го решават, посъветваха специалистите.

Относно хирургичната намеса, операциите на гърба са рисковани и към тях трябва да се прибягва само след като всички други методи са изпробвани. Освен това, 30 % от тях са неуспешни.

Положението става нетърпимо
Снимка: Thinkstock

Припомнете си още:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент