Как да се справим с бавния метаболизъм

Как да се справим с бавния метаболизъм
Снимка: iStock

Метаболизмът и наднорменото тегло са тясно свързани - това е разбирането на повечето хора днес. Бавният метаболизъм се сочи като основна причина за затлъстяването.

Това невинаги е така, защото за качването на килограми влияе количеството калории, които се приемат дневно, и те винаги са доста повече от тези, които се изразходват. Какво да прави тялото ни с излишните калории? Трупа ги под формата на мазнини. Теглото зависи от калорийния баланс повече, отколкото от метаболизма. Какво всъщност се крие зад понятието метаболизъм?

Ако трябва да се дефинира по някакъв начин, метаболизмът е съвкупността от биохимичните реакции, протичащи в организма. Те отговарят за това дали енергията, приета под формата на калории чрез храната ще бъде съхранена или освободена. Затова в съзнанието на хората се е настанило схващането, че метаболизмът определя теглото, като бавният е предпоставка за наднорменото тегло.

g
Снимка: iStock

Всъщност под бавен или бърз метаболизъм се разбира скоростта на метаболитните процеси. А скоростта на метаболизма е времето, за което тялото гори калориите.

Нивото на метаболизма зависи от различни фактори - гени, здравословно състояние, начин на живот и други.

Възниква въпросът може ли човек да влияе върху метаболитните процеси? Това е напълно възможно. Има много фактори, които напълно съзнателно могат да се регулират от волята на човека. Те променят скоростта, с която тялото гори приетите калории с храната и може да избегне трупането на мазнини по тялото. Ето основните от тях:

Начинът на хранене

Хранителният режим е много важен. Екстремните диети никак не са подходящи, защото бързият ефект си отива мигновено. Хранителният режим трябва да се изготвя индивидуално и да бъде съобразен с личните нужди. Приемът на калории се определя от индивидуалните особености на човека и начина му на живот. Трябва да се приемат храни, богати на протеини на всяко ядене, за да не се губи от мускулната маса. Останалото количество от нужни калории се разделя между въглехидратите и полезните мазнини.

g
Снимка: iStock

Тренировките за повишаване на мускулна маса

Една от важните причини за бавен метаболизъм е повечето мазнини вместо мускули. Силовите тренировки са това, което ще помогне да се губи по-малко мускулна маса след ограничаване приема на калории.

g
Снимка: iStock

Активният начин на живот

Всяко движение гори калории, а заседналият живот трупа мазнини. Затова активният начин на живот е толкова важен. Всеки път когато изборът е движение, на метаболизма не се оставя друг избор, освен да следва активния ритъм на тялото.

g
Снимка: iStock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти