Ядем ли риба

Изглежда апетитно
Снимка: Thinkstock

Консумацията на риба поне два пъти седмично може да намали риска от появата на депресивни състояния с 25%, показва ново европейско проучване.

Данните се отнасят най-вече за жените. Това е така, защото омега-3 мастните киселини от рибата се свързват с женския полов хормон естроген, а това подобрява мозъчната функция и води до по-малко депресивни симптоми, допълват учените.

В изследването са били анализирани около 1400 души на възраст между 26 и 36 години за период от пет години. Освен риба експертите съветват да похапваме по-често и миди и скариди, в които също се съдържат омега-3 мастни киселини, както и микроелементите йод и цинк.

Близо 20 на сто от хората в световен мащаб в някакъв период от живота си изживяват депресивни епизоди, като жените са два пъти по-предразположени към тях в сравнение с мъжете.

Сред най-препоръчваните за ядене морски и речни обитатели са рибата тон, сьомгата и сардината.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент