Диетичен режим "С лекота“

Диетичен режим "С лекота“
Снимка: sxc.hu

С идването на пролетта сме по-склонни да прибягваме към диети. Тези начинания обикновено не са консултирани с диетолог, затова и ефектът е често толкова краткотраен, че не отговаря на положените усилия.

По-страшното обаче е, че понякога режимът, на който се подлагаме, вместо да ни вкара в желаната форма, може да ни създаде хранителни дефицити.

Затова за тези, които са решили да се отърват от няколко излишни килограма или просто да се разтоварят, диетоложката д-р Мария Русинова подготви 7-дневен лесен хранителен режим.

Първият и последен ден са разтоварващи, а в останалите диетата е пълноценна и балансирана, богата на зеленчуци, плодове, млечни продукти, месо/риба и фибри. Затова в зависимост от резултатите, които целите, диетата може да се повтори след почивка от 1-2 седмици.

І ДЕН - Разтоварващ плодов ден
Неограничено количество от един вид плодове или зеленчуци. Една-две кофички обезмаслено кисело мляко "Верея” 0,1%. Изпийте поне 2 л. вода и/или слаб чай (билков или зелен).

ІІ ДЕН
Закуска: Чай или кафе без захар, едно сварено яйце, 300 г доматен сок (може да бъде заменен с домат или пресен зеленчук по избор) и 1 филийка пълнозърнест хляб.

Закуска в 10 часа: сезонен пресен плод (100 г) и чай или кафе без захар.

Обяд: 150 - 200 г салата, според сезона и същото количество телешка или пилешка пържола без кожа.

Закуска в 16 часа: 200 г обезмаслено кисело мляко "Верея” 0,1%.

Вечеря: 150 - 200 г салата, според сезона, омлет с извара (продукти - 2 яйца, 50 г прясно мляко, 5 г олио, 25 г извара и магданоз) и 200 г натурален сок или фреш без захар.

ІІІ ДЕН
Закуска: Чай или кафе без захар, 150 г нискомаслено прясно мляко „Верея” 1,5%, 30 г или 2 супени лъжици овесени ядки (мюсли) и 100 г пресен плод или плодов сок.

Закуска в 10 часа: сезонен пресен плод (100 г) и чай или кафе без захар.

Обяд: 150 г салата, според сезона, 200 г пълнени чушки с кайма и ориз и 200 г обезмаслено кисело мляко "Верея” 0,1%.

Закуска в 16 часа: пресни зеленчуци (200 г), кафе или чай без захар.

Вечеря: 200 г задушени зеленчуци, 1 филийка пълнозърнест хляб, 100 г плод.

ІV ДЕН
Закуска: Кафе или чай без захар, 2 филийки пълнозърнест хляб, 1 ч.л. нискомаслен маргарин и 3-4 маслини.

Закуска в 10 часа: 100 г сезонен пресен плод, кафе или чай без захар.

Обяд: 150 г салата, според сезона, телешко варено (250 г), 1 филийка пълнозърнест хляб и 100 г плод.

Закуска в 16 часа: 200 г обезмаслено кисело мляко "Верея” 0,1%, 3 - 4 пълнозърнести бисквити.

Вечеря: 200 г домати, 200 г  обезсолено краве сирене и 200 г (3/4 кофичка) кисело мляко с парченца плод. 

V ДЕН
Закуска: Чай или кафе без захар, 120 г обезмаслено прясно мляко „Верея” 0,1%, 30 г корнфлейкс.

Закуска в 10 часа: банан (200 г), чай или кафе без захар.

Обяд: 50 г филе, 1 филийка пълнозърнест хляб 300 г, домати или доматено пюре.

Закуска в 16 часа: 200 г пресен плод или зеленчук, кафе или чай без захар.

Вечеря: 200 г салата, според сезона и 150 г риба на скара или на фурна.

VІ ДЕН
Закуска: Чай или кафе без захар, 400 г обезмаслено кисело мляко „Верея” 0,1, 4 - 5 бр. диетични бисквити с фибри. 

Закуска в 10 часа: сезонен пресен плод  (100 г) кафе или чай без захар. 

Обяд: 150 г салата, според сезона, 100 г варени картофи и 100 г пълномаслено кисело мляко "Верея” 2,9%.

Закуска в 16 часа: 200 г пресни зеленчуци, кафе или чай без захар.

Вечеря: 150 г салата, според сезона, 200 г телешка или пилешка пържола без кожа, 200 г натурален сок или фреш без захар.

VІІ ДЕН – Разтоварващ житен ден по класическа рецепта
Почистете и измийте добре 100 г жито. Залейте с гореща вода, похлупете го и го оставете да престои 1 нощ. На сутринта добавете малко орехи и 1 с.л. мед. Разделете житото на 3-4 порции за храненията през деня. Консумирайте още няколко ябълки или друг плод, според сезона. Изпийте поне 2 л. вода и/или слаб чай (билков, зелен).

Направете си тест за здравословно хранене и спечелете награда на Facebook.com/Vereia

*Спонсорирано съдържание

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Колко чифта обувки имате в гардероба?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент