Човекът е човек, когато пътува – но и тогава трябва да яде: какво да хапваме, когато сме на път

f
Снимка: Thinkstock

Всеки иска да пътува и всеки иска да яде. Две желания, които са константа в живота на човека, а когато се съчетаят в едно, стават особено силни – всички знаем, че има нещо мистериозно в онзи глад, който ни подгонва, когато сме на път.

Да се яде в днешно време обаче не е достатъчно. Не може просто да хванем първия тутманик или вафла, и да се натъпчем с тях! Храната освен вкусна, трябва и да е здравословна, а дори може би за много хора това е първото условие.

И, разбира се, трябва да изглежда добре. Тоест, да обобщим – здравословно, добре изглеждащо и вкусно! Пачата, например, автоматично отпада по поне два от трите показателя, както и мекиците с много мая и пудра захар.

И така, какво да правим, когато ни се налага да кръстосваме пътищата, да катерим планини или просто да пътуваме от една точка до друга, дори и със самолет или влак, а защо не и с колело?

Ако ви предстои да тръгвате на път и сте точно на етапа с чуденето какво може да вземете с вас, което да отговаря на гореописаните условия, ето няколко добри и изпитани идеи.

Вечният сандвич, но модернизиран спрямо трите ни главни изисквания. Сандвичът е нещо, без което нито един турист и пътник няма как да изкара и един ден. Сандвичът е лек, питателен е, излиза на сметка и е много вкусен, особено когато го разопаковате някъде из планината. Винаги, когато някой разопакова сандвич, в компанията настъпва оживление – направете си експеримента и проверете сами.

Плънката, естествено, е най-важната съставка  на сандвича след хляба (който е пълнозърнест или от квас, и в никакъв случай бял и пълен с мая и консерванти), но когато трябва да е здравословна, тя изисква малко повече планиране. В класацията ни най-здравословни плънки несъмнено попадат крехките, чисти филета, както и извечното сирене или вкусен кашкавал. Мусовете от авокадо, хумус, крема сирене или просто старото, но завинаги вкусно масло, са най-подходящата прибавка към един здравословен сандвич. Гарнирайте с малко маслини, нещо зелено (рукола, айсберг) и си добавете малко песто. Гарантираме, че ще си оближете пръстите!

f
Снимка: Thinkstock

Домашно правен солен кекс със сирене. Най-добре, при това, да е изпечен от вещ в тези вкуснотии талант. Няма да се лъжем, че кексът със сирене е нещо, което започнеш ли го, няма спиране, докато не ометеш тавата! Плюсът е, че е много лесен за забъркване и няма как да е нездравословен, защото съдържа буквално 4 продукта и всичките можете да си ги набавите от домашно производство – яйца, масло, сирене и брашно. Вместо бяло брашно, ползвайте лимец или някакво друго, което е с нисък гликемичен индекс. Малък бонус – наръсете настърган кашкавал отгоре, и после просто изчакайте кексът да изстине, нарежете го на малки парчета и тръгвайте на път – гледайте да е кратък, че кексът няма да е наличен дълго време, в това сме сигурни!

f
Снимка: Thinkstock

Зрели кашкавали и жълти сирена. Тези поне наистина са лесни  - купувате си парче гауда или ементал, или хубав, български кашкавал, режете на парчета, дори може да си ги направите на мини-шишчета, в които да втъкнете и маслини. После просто бъркате в кутията и си хапвате сладко. Това е и перфектен избор за хапване по време на туристически поход – не тежи, а е питателно и ще ви осигури енергия за дълго време.

f
Снимка: Thinkstock

Ядки. Разбира се, пак ще кажем, че е най-добре да са сурови, но пък печените са толкова вкусни, че няма да ви упрекнем, ако в десния си джоб сте втъкнали плик с триста грама печени бадеми! Ядките наистина са най-простият начин да се нахраните, при това абсолютно здравословно и нутриционно издържано. Съдържат всички жизненоважни микроелементи и вещества, леки са за носене, не цапат, не се разливат, не са мазни... единственият им кусур е, че са много вкусни и веднъж като почнете, няма спиране!

f
Снимка: Thinkstock

Варени яйца. Също извечна класика в жанра. Може да сварите цяла кора и да си ги наредите обратно в нея – повечето тренирани планинари правят точно така. Яйцата са най-перфектният природен продукт за хранене, осигуряващ всичко необходимо на организма в идеални съотношения. Вареното яйце е вкусно, леко и може да изядете няколко, без да се притеснявате (митът за холестерола в жълтъка отдавна е разбит!). Само не оставяйте черупки по поляните!

f
Снимка: Thinkstock

Въобще, ако трябва да обобщим – здравословната храна за из път включва и трите основни хранителни вещества – въглехидрати, мазнини и протеини, под формата на вкусни, питателни и леки за носене продукти, като тези, които изброихме в началото. Каквото и от тях да изберете, няма да сбъркате, а ако си направите микс от всичко изброено – просто няма да ви мислим! Приятен път!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент