храна
Снимка: Thinkstock

5 задължителни полезни храни за студените месеци

През есенно-зимния период много хора се оплакват, че силите им намаляват. Според диетолога Сони Нараг, за повече самочувствие е необходимо да се откажем от мазната храна и захарта и да увеличим други продукти.

Когато ни е студено, със сигурност ни трябва топла и вкусна храна, която да сгрее душата ни и да ни даде енергия, но не бива да залитаме и към прекалено мазните и сладки храни, защото може да си направим много лоша услуга.

Студ, мрак, вируси дебнат отвсякъде - ето защо зимното ни меню трябва да бъде разнообразно и винаги да включва храни, съобразени с особеностите на студения сезон.

Какво да сготвим с патладжан: 11 вкусни есенни рецепти

Моркови, Само леко ги задушавайте, за да се смилат по-лесно. Иначе употребявайте на воля, от моркови никой не е надебелял.
Снимка: Unsplash

През студените месеци няма много слънце, което води до липсата на ценния витамин D, а него може да си го набавим от определени храни.

Някъде ще прочетете, че мазните храни са идеални за зимата и не го отричаме, но все пак трябва да внимаваме точно какви са тези мазни храни и колко от тях похапваме.

Какво да сготвим с кисело зеле: 10 апетитни рецепти за студените дни

Такива са ненаситените мазнини в рибата. Богати на такива мазнини са сьомга, скумрия, сардина, риба тон, сафрид, херинга, моруна и др. Мазнините в рибата са доказано профилактично и лечебно средство при сърдечно съдови, неврологични, онкологични заболявания. Освен това, в рибата се съдържат и ценните мастноразтворими витамини Д, А и Е.

Сьомга вино
Снимка: Thinkstock

Вижте в галерията ни какво още трябва да хапвате задължително през зимата, за да се чувствате добре.

Към галерията >>>

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент