3 йога упражнения за увеличаване на ръста

3 йога упражнения за увеличаване на ръста
Снимка: Thinkstock

Научно доказано е, че можем да повлияем върху увеличаването на ръста ни с няколко упражнения от йога. И при това без значение от възрастта.

Аз лично съм скептично настроена към този факт, но съм сигурна, че асаните – свещ, главоколянна и орел, повлияват много добре на правилната ни стойка и крайниците.

Да се подготвим за изпълнението им като загреем със "слънчевия комплекс". После преди да започнем практиката да направим "капалабхати" дишане седнали в лотос, полулотос или турски седеж. Поемете въздух през носа бавно, продължително и безшумно, като се стараете да издуете корема.

Издишайте бързо, силно и шумно, като стегнете корема чрез свиване на коремните мускули. Направете 20 вдишвания и издишвания. Ако не почувствате главозамайване, увеличете постепенно сериите до 3 по 20, като между тях си почивате с нормално дишане. Когато овладеете техниката, опитайте да се концентрирате и насочите мисълта си под пъпа.

Времетраенето на дихателното упражнение не трябва да надхвърля 3 минути.

Преминаваме към трите полезни асани. Първата е свещ.

Легнете отново по гръб. Притискайки с длани пода, повдигнете краката нагоре в шпиц. Когато краката стигнат над тялото, повдигнете и трупа, докато застанат във вертикална линия над раменете. Брадичката трябва да опира в гърдите.

Ръцете придържат стабилно тялото да не се люлее. Лактите са прилепнали към земята, а дланите към тялото. Тежестта пада върху ръцете и раменете.

Задръжте в позата около три минути и върнете тялото по обратния ред.

Релаксирайте за кратко.

Не правете "свещ" при напреднала артериосклероза, повишено кръвно налягане и възпалителни процеси в областта на главата.

Втората асана е "главоколянна".

Отново от легнало положение с изпънати назад ръце вдишайте и се изправете до седеж.

Издишвайки се наведете напред от таза колкото можете към краката.

Не сгъвайте колене и не огъвайте гръбнака.

Опитвайте се с всяко издишване да се накланяте по-напред.

Задръжте в позата три минути.

Колкото и трудна да ви изглежда "главоколянна поза", не забравяйте, че с много практика ще успеете да я овладеете. Важно е в началото да я изпълнявате, докъдето ви е удобно, без да изпитвате голямо напрежение.

Дори и ако торсът и краката ви образуват прав ъгъл, тоест да имате усещането, че нищо не правите, позата работи за вас. В началото е нормално да не можете да се сгънете до долу.

Последната асана от този кратък комплекс се нарича "орел". В изправено положение застанете на единия крак и увийте другия около него. След това направете същото и с ръцете ви.

Свийте коляното на опорния крак и задръжте в позата за около минута. Повторете 5 пъти.

Асаната помага при разширени вени и ревматизъм и ставен артрит на краката. Стимулира растежа на крайниците, подобрява походката и развива хармонично бедрата.

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfocompany.bg.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Представителите на кой зодиакален знак не можете да понясяте?

Абонамент