Учени от НАСА твърдят: раждаме се гении, но образованието ни прави глупави

дете
Снимка: Thinkstock

Вяра Иванова

Това е новина, която едва ли ще шокира някой, преминал през страхотната ни образователна система.

Всички знаем колко пречупващи душата могат да бъдат безкрайните часове, прекарани в учене на материя, която не ни е интересна и няма да използваме никога в живота си.

Но като оставим настрана ефективността на образователната ни система, трябва да обърнем внимание и на факта, че отдавна я обвиняваме в подтискането на креативността и въображението на децата.

А сега имаме и научно потвърждение на този факт. Доктор Джордж Ланд от НАСА е създал специален тест, с който да определя креативността на учените и инженерите, които работят с него, но е решил да проведе този тест и с ученици.

Първоначалната идея на теста е била да подпомогне разкриването на дарбите на учените в НАСА и използването на тяхната креативна страна, но д-р. Ланд всъщност повдига доста интересни въпроси, благодарение на този тест. Защо някои хора са по-креативни от други? Така ли се раждаме или това качество може да бъде придобито?

Ето защо те решават да направят проучване. Провели са го с 1600 деца на възраст между 4 и 5 години, а резултатите ги шокирали.

Тестът предизвиква участниците да създават креативни и иновативни решения на различни проблеми, а процентът на децата, които са получили оценка "Гений" след края на тест е 98! 

98% от тези 1600 деца се оказват гении според критериите на този тест за креативност и въображение. И така учените се запитали какво се случва с тази наша гениалност и защо тя изчезва с времето, защото нека го признаем, 98% от населението на планетата определено не спада в графата "Гений".

дете
Снимка: Thinkstock

Ето защо от НАСА решават да направят проучването по-мащабно и изследвали същите деца отново, но 5 години по-късно. Тогава станало ясно, че процентът на гениите в групата е спаднал до 30% и е спаднал до едва 12%, когато същите деца станали на 15 години.

Доктор Ланд споделя в своя лекция, че мисловната дейност в мозъка ни протича по два начина - единият е креативният, а другият е свързан с нещата, които научваме и приемаме за факти. Единият начин е катализатор, а другият действа като спирачка и е важно да учим децата си да мислят и по двата начина, защото до момента в училище развиват само единия и така ограничават своята гениалност.

дете
Снимка: Thinkstock

Ето защо, когато някой ни попита за идея, ние веднага започваме да търсим решение с помощта на нещо, което вече сме научили в училище или университета, а не се допитваме до своето собствено въображение.

Последвайте ни и в Инстаграм ТУК, за да откриете още материали на Edna.bg, които ще ви развълнуват!

Вижте още:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент