Специално

Пътят на цифровизацията

Пътят на цифровизацията
Снимка: iStock/ Getty images/ Freepik

Цифровата трансформация може да бъде катализатор на развитието – когато и ако наистина се случи. За компаниите в България и региона е важно да разберат какво представлява тя, как да я започнат и съответно ускорят.

Приложението на цифровите технологии е само предпоставка за сформиране на рамките за трансформация. По-трудната част е интегрирането им във фирмената култура, процесите и бизнес модела.

Какво (не) е цифрова трансформация?

Въз основа на няколко десетилетия опит във въвеждането на облачните технологии и работата с повече от 200 клиенти в региона фирмата Mainstream дефинира ключовите елементи на цифровата трансформация.

Стратегия – всеки цифров проект е базиран върху създаването на желания сценарий, на онова, което фирмата желае да постигне с помощта на новите технологии. Честа грешка е уеднаквяването на целите и средствата. Цифровите инструменти са инструменти за постигане на целите и могат да бъдат общи за различните фирми, а целите са уникални и зависят от моментното състояние, степента на цифрова зрялост, индустриятa и други.

Разрушаване на бариерите – опирайки се на по-широката стратегия на трансформацията, фирмите трябва да създадат мрежи между различните сектори, технологии и процеси в цифров бизнес модел.

Реорганизиране – цифровата трансформация изисква нова, по-динамична и гъвкава бизнес система. В зависимост от състоянието във фирмата, понякога това означава усъвършенстване на бизнес процесите, например чрез автоматизация, но може да предполага и цялостно препроектиране.

Управление – трябва да се има предвид, че трансформацията не е единичен проект, а процес, който трябва да се управлява активно по начин, който следва пазарните промени и изискванията на потребителите, намалява риска и осигурява постоянна оптимизация на дейността.

Демистификация – докато служителите не знаят за какво служат определени цифрови инструменти или не ги използват достатъчно, докато технологиите се свързват предимно с IT, а предимствата им не са очевидни за бизнес потребителите, цифровизацията ще бъде единствено „козметична“ промяна. Огромна роля за промяната на това играе обучението – от ръководителите, но и от технологичните партньори.

Цифрови инициативи в (пост) ковид света

Повече от всякога възниква необходимост от работна среда, в която заетите са свързани ефективно, обменът на информация е по-динамичен и прозрачен, а сигурността на данните е на първо място.

Приспособяването към новите обстоятелства изисква технологии, каквито са облачните, които дават възможност за гъвкаво предоставяне на IT ресурси, екипна комуникация и достъп до корпоративните данни от всяко място.

Направете първата крачка към цифровизацията с експертна помощ

За да влязат навреме в крак с цифровизацията, големите, малките и средни предприятия се нуждаят от специалисти, които да ги преведат стъпка по стъпка през целия процес. Познаването на прогресивните технологии е ключово, както и скоростта на адаптация. А тя се гарантира от опита.

Затова посланието на Mainstream е, че най-ефективният път към цифровата трансформация минава през партньорството.

Научете как да ускорите цифровизацията на фирмата си още днес. Насрочете безплатна консултация с експертите на Mainstream ТУК.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти