По-добрият ресторант – този без готвач

По-добрият ресторант – този без готвач
Снимка: Thinkstock

Какво би бил един ресторант без главен готвач! Най-вероятно нищо. Оказва се обаче, че това не е толкова абсурдно, колкото звучи. 

„Ресторант без готвач“ е една много интересна идея, зародила се в германския град Кьолн.

На всеки 2 седмици гостите на този ресторант да бъдат обслужвани от нов екип, с различна концепция. А това означава, че не само цялото меню, но също така и готвачите, сервитьорите и кухненският персонал на заведението периодично ще се сменяват.

Това, което няма да се променя е наличието на уютен и стилно обзаведен ресторант, който не спира да изненадва с нещо ново и вкусно.

Очарованието (а и формулата за успех) на едно такова начинание се крие в няколко на пръв поглед простички принципа:

* Жителите на съответното населено място, в което се намира ресторантът с радост биха се превърнали в негови постоянни гости, защото повечето хора, които с удоволствие посещават заведения за хранене са любопитни и отворени към кулинарните предизвикателства и с готовност биха разнообразили менюто си. Не е ли вълнуващо, да се опитва изцяло ново меню на всеки 2 седмици?!

* При подобен тип ресторант със сигурност всички участници в инициативата дават най-доброто от себе си за тези кратки 14 дни, за да се докажат и да се възползват от шанса си.

* Млади предприемачи, завладяни от идеята да отворят ресторант, в този случай имат шанса да „опипат почвата“ с минимални разходи, преди да направят решителната крачка към голямата инвестиция и реалния бизнес.

* Доказали се в бранша ресторантьори могат бързо и изгодно да изпробват нови концепции, докато в същото време работата в утвърдения им ресторант продължава да тече все така успешно и необезпокоявано.

И не на последно място, идеята дава възможност за поглед в бъдещето и промяна на стереотипа към по-добро:

* Вместо идеалното решение първо да се планира и след това да се пристъпи към реализацията му, в този случай прототипите могат първо се тестват в реални условия, въпреки наличието на недостатъци на един все още незавършен продукт.

* Възможността за получаване на обратна връзка в реално време е изключително ценна, тъй като това помага бързо да се пристъпи към пренастройване на концепцията и подобряване на услугата, на база обективно мнение от страна на самите клиенти.

По този начин крайният продукт се усъвършенства много по-бързо, така че да отговаря на актуалните пазарни изисквания. А същевременно рискът от неуспех и големи инвестиционни загуби е сведен до минимум.

Прочетете още:

Далечен и апетитен – вкусът на Финландия

С деца на ресторант

Кошмарите в кухнята оживяват с шеф Манчев

Гурме отношения

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Какви бижута носите?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент