Лесни начини да се чувстваме по-добре от 9 до 5

Лесни начини да се чувстваме по-добре от 9 до 5
Снимка: Thinkstock

Как да избегнем болките в гърба, умората и професионалното прегаряне, когато прекарваме всеки ден в офиса между 9 и 5?

Нормално е да искаме да се чувстваме по-добре на работното си място, дори ако не сме напълно удовлетворени от работата си или не сме в перфектни отношения с колегите си.

Преди да помислим за промяна на професията или да се примирим с негативните последици от недружелюбната работна среда, може би е добре да потърсим начини за съхраняване на душевното ни спокойствие и физическото здраве. Веднъж открием ли подходящите за нас методи, които да ни помагат да загърбим негативизма, предизвикан от проблемите в работата, подобряването на здравословното ни състояние ще е налице.  

Първото правило е рано сутрин в началото на работния ден да се събудим с усмивка. Дори да звучи малко неестествено или наивно, ако се опитаме да си го наложим в началото, най-вероятно след 1-2 седмици ще усещаме прилив на позитивизъм и усмивката, заедно с доброто настроение, ще са първото нещо, което ще ни навестява рано сутрин.

Има и няколко изпитани физически упражнения, правила за здравословен хранителен режим, както и важни ергономични норми, които ще ни помогнат да се чувстваме добре през целия ден.

Ето и кои са те:

Сутрин

Да започнем с упражненията. Поставете ръцете на гърдите си и вдишвайте 4 секунди, после задръжте дъха си за 4 секунди, след което издишвайте за 4 секунди. Повтаряйте всичко това в продължение на 2 минути.

Правилното хранене сутрин е много важно в началото на деня. Започнете с изпиването на чаша топла вода с лимон преди първото ви сутрешно кафе или чай.

Преди започване на реалния работен ден, се уверете, че екранът на компютъра ви е на нивото на очите ви, а лактите ви, опрени в бюрото ви, няма да са твърде раздалечени по време на използването на клавиатурата.

Обед

Продължаваме с упражненията. Докато стоите, хванете с лявата си ръка лявата страна на бюрото си и поставете дясната ръка над главата си. После бавно издишвайте, докато се обръщате наляво. Задръжте в продължение на 6 вдишвания и след това отпуснете. Сменете ръцете и повторете цикъла 6 пъти.

За вашето душевно здраве и тонус, отделете 15 минути за разходка навън, за да  получите дневната си доза от витамин D.

Обядът ви е добре да бъде съставен от сложни въглехидрати и протеини, които ще ви дадат много енергия, като червена леща, киноа, плодови шейкове, сьомга и зеле.

Следобед

Изправете и разкрачете краката, така че ходилата ви да са на широчината на раменете ви. Вдишайте и се навеждайте от кръста, така че ръцете ви да докосват ходилата ви. Правете това упражнение около 15 секунди. Повторете го 5 пъти.

Следобедното ви хранене по възможност е добре да бъде с високо съдържание на фибри и енергийни храни като хумус, орехи, ябълки с фъстъчено масло.

Да се погрижим и за душевното си здраве, като разтрием няколко капки ментово масло върху китките и зад ушите си. Гарантирано това ще ни ободри в края на работния ден и ще ни помогне да се фокусираме върху последните ни служебни задачи.

В края на деня

Направете нещо, което наистина обичате за около 10-15 минути, без да се разсейвате и да мислите за странични неща. Може например да послушате любима музика или да прочетете една глава от последната книга, която ви е впечатлила.

Прочетете още:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент