Платена публикация

Жените правят бизнес със страст

fibank
Снимка: FIBank

Ако е вярно твърдението, че зад всеки успял мъж, стои по една силна жена, то тогава кой стои зад силните дами? Въпрос, подобен на казуса с кокошката и яйцето, но достатъчно актуален в бизнес съвремието по света и у нас. 

Все повече добрият потенциал на нежния пол започва да личи в различни бизнес посоки. Дамите окупират сектори от най-разнороден вид и се справят успешно като лидери, ръководители, партньори, а често и като силни конкуренти. Жените започват да владеят света, правейки това умело в най-различни роли и едновременно жонглирайки с многото си задължения – на работодатели, майки, съпруги, дъщери, домакини. Въпреки това, все още дамите се сблъскват с много стереотипи, до голяма степен, създадени от самите тях. 

Всяка втора жена иска да започне свой собствен бизнес, но едва 12% от дамите вярват, че ще успеят да осъществят амбицията си. Това показва проучване,проведено в 10 държави.  46% от анкетираните жени в Германия, Франция, Холандия, Италия, Португалия, Чехия, Румъния, Русия и Китайискат да управляват своя компания, сочат данните на МЕТРО.Все още обаче нежният пол не е достатъчно сигурен в себе си, за да стартира бизнес.

Според проучване на MasterCard най-добрите условия за създаване на бизнес от жени са установени в Нова Зеландия, Канада и САЩ. За сметка на това, най-много на брой дами със собствен бизнес има в държави с много по най-ниски доходи на населението – Уганда, Виетнам, Китай. Според експерти, това се дължи на смелостта на жените в тези страни, които са изправени пред необходимост и не разчитат основно на познание и иновативни подходи, тъй като подходът им се оповава на необходимостта от оцеляване. 

За успешен бизнес обаче практиката показва, че не стига нито само смелост, нито само познание. Добрата стратегия е низ от свързаности, за които все още няма универсална рецепта. Нещата все пак стават по-лесни с напредването на технологиите и възможните решения за дамите, за да спестяват време. 

И докато всяка втора жена по света иска да има собствен бизнес, то едва 10% от нежния пол предявява това желание с цел финансова удовлетвореност. 44% от жените казват, че искат да инвестират в свой бизнес, за да се занимават с нещо, което силно ги вълнува и за да влагат страст в работата си. 37 на сто искат просто сами да си бъдат шефове, а за 34% това е имиджов коз, защото идеята би им донесла удовлетвореност.

Така или иначе все по-често бизнесът започва да бъде управляван на високи токчета и със страстен подход. Това личи и от иновативните продукти, които излизат на пазара. Същевременно проучванията са категорични, че дамите са изправени пред по-неблагоприятни условия спрямо мъжете, като най-големите пречки, които възпрепятстват жените при навлизане в бизнеса, са липсата на финансови средства/рисков капитал, регулиращи ограничения и липса на институционна ефективност, липса на лична увереност и предприемачески тласък, страх от провал, социокултурни ограничения и липса на подготовка и обучение.

Наскоро у нас за пръв път бе представен иновативен финансов продукт за жени, който се появява именно в отговор на всички изборени препъникамъни пред дамите. Fibank създаде специалната програма Smart Lady, която е насочена към жени предприемачи и управители на бизнес, които заемат ключови позиции. Тя включва не само възможности за кредитиране, а и редица други финансови и нефинансови решения, които да предложат на дамите подкрепа, сигурност и спокойствие.

Като част от програмата Smart Lady банката предвижда обучения за надграждане на уменията в сферата на лидерството и предприемачеството. Банката предоставя и възможност за цялостно обслужване на компании, която да включва достъп до качествени здравни услуги и провеждането на профилактика. По време на майчинството си дамите ще получат възможността да намалят месечните вноски по кредита си до 75% в период от 15 месеца. 

И, ако е вярна теорията, че една истинска жена трябва да умее от нищо да създаде супа, шапка и скандал, то със сигурност със солидна финансова подкрепа творенията й биха придобили по-предприемчив характер.

Източници:

http://www.serviceplan.com/en/news-detailed/metro-obg_en.html

https://www.metro.bg/press/archive-2018/metro-prouchvane-8-mart

https://www.economic.bg/bg/news/8/koi-darzhavi-stimulirat-naj-mnogo-zhenite-predpriemachi.html

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти