Ранните 2000-ни и защо толкова искаме да бъдем като другите

Платена публикация

Dove
Снимка: Dove

Dove пусна втори епизод от подкаст поредицата си „Красота в преход“. Лимитираните епизоди разглеждат в детайл токсичните стандарти за красота, наложени в началото на 2000-ните, както и влиянието им върху поколението, израснало с тях – милениъл жените.

Първият епизод на „Красота в преход“ проследи темата за социалния натиск и естетичните корекции от бума на пластичната хирургия в началото на века до днес. Новият епизод носи заглавието „По калъп“ и изследва стремежа да изглеждаме като другите. Гости са актрисата Теодора Духовникова, психологът Валентина Димитрова и Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove.

Епизодът отправя поглед назад към абсурдните трендове от ранните 2000-ни, които всички следваха, и изследва в дълбочина причините зад желанието да изглеждаме по точно определен начин.

„Понякога, когато имаме вътрешна несигурност и липса на стабилност, фокусирайки се върху външния вид и опитвайки се да променим начина, по който изглеждаме, си създаваме една илюзия, че ние можем да контролираме живота си.“ – разказва Валентина Димитрова.

Dove
Снимка: Dove

Епизодът търси отговор и на въпроса къде е тънката граница между вдъхновението, което можеш да почерпиш от вида на някого, и подражанието.

„Аз бях много силно повлияна от топ моделите – Ева Херцигова, Клаудия Шифър, Наоми Кембъл... Колко са различни те, нищо еднакво няма в тях. Това са 10 вида блестяща красота и нито една не прилича на другата. Разглеждах снимките им в захлас, легнала на пода в хола. Правеше ми силно впечатление, че най-хубавите им фотосесии са с пуловери и си казах, че може да не съм нагиздена като принцеса, но може просто с един размъкнат пуловер да съм толкова хубава, колкото тях. Ето такива неща много ме вдъхновяваха в тях и не мисля, че са ми били лош модел на подражание. Напротив. Те бяха трибуна на естествената красота.“ – спомня си Теодора Духовникова.

Dove
Снимка: Dove

Епизодът включва и практическо упражнение за слушателите, разработено с глобалните експерти на Dove. Упражнението насърчава изграждането на по-здрава връзка с външния вид – с по-малко критичност и повече разбиране.

„Автентичността е изключително важна, но тя е и много трудна за разбиране и за постигане. Да познаеш себе си означава, че трябва да се приемеш с всичките си несъвършенства, без това да те разклаща, без това да те кара да се чувстваш недостатъчен.“ – казва Валентина Димитрова.

Епизодите на „Красота в преход“ са създадени в партньорство с подкаста на Карин Околие – Kari’s Calling. Поредицата е част от глобалната инициатива Dove Self-Esteem Project, чрез която брандът вече повече от 20 години помага на младите хора по света да изградят увереност и позитивна самооценка. Тази година за пръв път фокусът се измества върху вече порасналите момичета – милениъл жените.

Dove
Снимка: Dove

„Глобално проучване показа, че именно милениъл жените са най-неудовлетворени от начина, по който изглеждат. 33% дори са отговорили, че биха заменили година от живота си за „перфектното тяло“. Това е стряскащо и вярваме, че е тема, за която трябва да се говори повече.“ – разказва Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove за България.

Гледай втория епизод на „Красота в преход“ тук: https://www.youtube.com/watch?v=K895ZHEUOaY&t=892s

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Edna пита

Оферти