Ранните 2000-ни: Ерата на ниските дънки и високите очаквания

Платена публикация

Dove
Снимка: Dove

Носталгията по ранните 2000-ни, т.нар. Y2K период, е навсякъде – в модата, музиката, социалните мрежи. Израстването в този период имаше своя чар, но ерата на телефоните с капачета и дънките с ниска талия имаше и не толкова розова страна. Това са годините на най-нереалистичните стандарти за красота, които цяло едно поколение възприе за идеал, към който трябва да се стреми.                  

Dove, брандът, който от години се бори с токсичните представи за красота, адресира последствията от този период с подкаст поредицата „Красота в преход“. Лимитираните епизоди разглеждат как културните влияния и медийните послания от ранните 2000-ни са оформили начина, по който милениъл жените възприемат външния си вид днес. Името носи препратка към българската действителност по това време, а епизодите разглеждат темата в световен и локален контекст.

Епизодите са създадени в партньорство с подкаста на Карин Околие – Kari’s Calling. Самата Кари е представител на милениъл поколението и споделя своите собствени спомени и впечатления от този период.

„Спомням си списанията с перфектно изглеждащите жени, статиите с най-новите диети и трендове за красота. Мисля, че тийнейджърите днес имат късмет, който милениълите нямахме. От всички страни ни се повтаряше как трябва да изглеждаме и сякаш усилията, които полагахме, никога не бяха достатъчни.“ – споделя Карин, водещ на Kari’s Calling и серията „Красота в преход“.

„Красота в преход“ е част от глобалната инициатива Dove Self-Esteem Project, чрез която брандът вече повече от 20 години помага на младите хора по света да изградят увереност и позитивна самооценка. Тази година за пръв път фокусът се измества върху вече порасналите момичета – милениъл жените.

„Глобално проучване показа, че именно милениъл жените са най-неудовлетворени от начина, по който изглеждат. 33% дори са отговорили, че биха заменили година от живота си за „перфектното тяло“. Това е стряскащо и вярваме, че е тема, за която трябва да се говори повече.“ – разказва Катерина Михайлова, бранд мениджър на Dove за България.

Първият епизод на подкаста вече е факт. В него гостуват Нели Георгиева, създател на Facebook групата (без)Опасна красота, и пластичният хирург д-р Иван Узунов. Двамата разговарят по темата „Социалният натиск и естетичните корекции“. Епизодът отправя поглед към началото на 2000-ните, когато пластичните корекции тепърва навлизат в България, за да изследва причините за тяхната популярност до днес.

Dove
Снимка:

Нели Георгиева е сред жените, поддали се на желанието за корекции в този период. Тя започва съвсем млада – едва на 18.

„Първата ми операция беше на 18 и беше на носа. Бях се фиксирала, че това е единственият ми проблем в живота и ако го оправя, всички останали ще се самонаредят. Всъщност проблемът беше, че не се вписвах в средата, в която се намирах. Бях аутсайдер в училище. Намерих един проблем в тялото си и си казах, че ако го оправя, ще стана по-красива и по-модерна, защото съм първата в моя социален кръг, която го е направила.“ – спомня си Нели Георгиева.

Темата на епизода обхваща още светлите и тъмните страни на пластичната хирургия, цената на неуспешните операции и значението на информирания избор.

„Смятам, че пациентът трябва да усети хирурга си и отделно хирургът да има моралната етика да откаже, ако смята, че даденият пациент има нереалистични очаквания.“ – коментира д-р Иван Узунов.

Двамата гости споделиха впечатленията си и за ситуацията днес:

„Смятам, че тръгна тенденция, която започна да заклеймява унифицирането и да търси различното. Кой може да каже, че нещо е дефектно, след като природата го е създала така.“ – коментира Нели Георгиева.

„Със социалните мрежи натискът става все по-силен. Слагат се едни нереалистични очаквания – с филтри и обработка на снимки. Хората искат да подражават на някого, който всъщност не съществува. Няма перфектното лице, няма перфекното тяло. Всеки един от нас е под влияние на този обществен натиск. Въпросът е ние да можем да го контролираме“ – разказва д-р Иван Узунов.

Епизодът съдържа и практическо упражнение за слушателите, разработено с глобални експерти. Упражнението насърчава изграждането на по-здрава връзка с външния вид – с по-малко критичност и повече разбиране.

Чрез „Красота в преход“ Dove свързва миналото с настоящето, за да помогне на милениъл жените да разберат по-добре особеностите на времето, в което са израснали. Брандът за пореден път затвърждава това, в което вярва най-силно – истинската красота е най-ценна дори когато всички се опитват да те убедят в обратното.

Гледай първия епизод на „Красота в преход“ тук: https://www.youtube.com/watch?v=rH6uVy6onzY&t=158s

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Edna пита

Оферти