Остеопорозата „чупи“ по една кост на всеки 3 секунди

Платена публикация

Остеопорозата „чупи“ по една кост на всеки 3 секунди
Снимка: netinfo

Всяка трета секунда някой в света получава фрактура на кост, а годишно счупванията възлизат на над внушителните 8.9 милиона – и всичко това „благодарение“ на иначе невинно звучащото състояние остеопороза.

Всяка жена, независимо от възрастта си, е чувала за остеопорозата – или от по-възрастните жени в семейството или от медиите. Не е чудно, че понижаването на костно-минералната плътност се свързва най-вече с жените – тя засяга 200 милиона жени по целия свят и около 1/10 от тях са над 60-годишни.

По-страшната статистика обаче е, че остеопорозата е основната причина (повече дори от рака на гърдата), която праща и млади жени (45-годишни) в болница!

Никой, разбира се, не би искал да страда от това заболяване, но истината е, че само адекватната превенция може да ни държи далеч от болестта. Основният причинител на остеопорозата е естествено намаляващата с възрастта костно-минерална плътност, но роля играе и генетичната обремененост, както и начинът ни на живот – наднорменото тегло в детска възраст, например, е рисков фактор за развитие на остеопороза при възрастните. Заседналият начин на живот, намалената мускулна сила, както и тютюнопушенето и приемът на алкохол, също увеличават опасността от сдобиване с чупливи кости.

Един от най-важните фактори, свързани с превенцията на остеопороза, е приемът на витамин D и калций, които са от жизненоважно значение за костната ни система. Днес дори и децата знаят, че сиренето и млякото са задължителни за поддържане на здрави кости, но това не пречи да напомним някои основни факти по темата.

Много проучвания вече са доказали, че качествената храна е способна да се бори с причинителите на различни заболявания. Адекватният прием на калций и витамин D (задължително заедно), например, се отразява положително на костната плътност – както при деца, така и при жени над 40-годишна възраст.

Жените на възраст между 19 и 50 имат нужда от средно 1000 мг (1 грам) калций дневно, което е най-лесно да направим чрез прием на прясно мляко. Половин литър прясно мляко ни осигуряват ½ от нужната доза от ценния минерал! Витамин D също се съдържа в млечните продукти, което ги прави още по-желани и необходими за всички, които искат да се грижат за здравето си и особено за дамите.

Консумирайки достатъчно млечни продукти – в частност мляко, заедно с друга разнообразна и качествена храна, имате реален шанс да държите остеопорозата надалече.

Ако към това прибавите добър двигателен режим и умерено, здравословно излагане на слънце, ще получите един почти съвършен коктейл от фактори, които ще ви гарантират здрави кости и зъби, или казано по друг начин – ще имате свобода да се движите свободно и да се усмихвате сияйно.

А това е нещо, към което се стремят всички жени!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти