Сладостта на живота

Последните няколко години Доменико Долче и Стефано Габана намират своята сицилианска муза в лицето на канадския модел Кейт Кинг
Снимка: D&G

Кристина Гочева

Koгато един аромат те размечтава за пътуване – повече от ясно е, че си е свършил прекрасно работата и няма как да не е така, когато Джузепе Торнаторе го режисира, живата легенда Енио Мориконе пише музиката, а творческите умове на Доменико Долче и Стефано Габана ни връщат в спомените си от родната Сицилия по такъв безапелационен начин, че вече търсиш самолетни билети и трескаво планираш трансфери към мечтaното приключение на най-големия средиземноморски остров.

Веруюто, което изповядват Доменико и Стефано, че без "прекрасния остров Сицилия, няма Италия", е споделено още през 1787 г. от великия ум на немския поет и мислител Гьоте: “Невъзможно е да имате каквато и да е представа за Италия, без да видите Сицилия. Ключът към всичко е в Сицилия".

Вдъхновени от истинската сицилианска сетивност още през 1994 година, дизайнерите Доменико Долче и Стефано Габана работят с режисьора Торнаторе по първата си реклама на аромат - Dolce&Gabbana Classics. Подозирам, че участието в рекламата на иконичната италианска красавица Моника Белучи, провокира въображението на Джузепе Торнаторе да надгради образа ѝ в посока "Малена" (2000г.) – филм, заснет под парещото сицилианско слънце и спрялото време в стария център на Сиракуза – Ортигия.

Dolce не е първото обяснение в любов на дизайнерите към прекрасния остров със завладяващи аромати на бели цветя, вкусна храна и неустоими сладкиши. През 2003 г. дизайнерите събират всичките си усещания в ароматна ода за Сицилия. Siciliy е единственият съвременен парфюм, сравняван с дълбоката сила, която Chanel No 5 носи, заради флорално-алдехидната композиция, така характерна за блясъка и елегантността на "старите" класически аромати.

Същността на Dolce се ражда в спомените на двамата дизайнери. Антично огледало, което някога красяло шивашкото ателие на бащата на Доменико в родното Полици Дженероса, близо до Палермо, намерило своето място в офиса на двамата дизайнери, за да отрази емоциите и традиционните ценности на поколения сицилианци.

Dolce успява да обедини по женствен и свеж начин ретро усещане и модерност. Ретро флакон от дебело прозрачно стъкло с меки линии в модерен съвременен дизайн. Капачка във форма на цвете - произведение на сладкарското изкуство, отдаващо почит към традицията на сицилианските сладкари, и в същото време препратка към името на аромата, и за финал - тънка черна рипсена панделка в духа на 60-те, обгръщаща гърлото на флакона.

"Благородството на душата, елегантността на движенията, радостта от заветите през поколенията и естественото съвършенство на едно бяло цвете. Така изглежда Сицилия, която аз нося с мен и която е въплътена в този нежен аромат", споделя Доменико Долче, който нанася върху флакона последен и най-личен щрих - прецизен жест в черни букви, реплика на оригиналния подпис на баща му.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент