Готови за плажа! 5 трика как да убием целулита

Готови за плажа! 5 трика как да убием целулита
Снимка: Thinkstock

Борбата с целулита не е лесна задача. Факт. Изобщо няма да оспорваме. Но врагът е лесен за побеждаване, ако го атакуваме комплексно! О, да – това е правилната стратегия.

Трябва да се комбинират методите, за да видите врага унищожен, а вие преспокойно да премятате крака на плажа. Не става изведнъж, но с постоянство и упоритост нещата се получават.

Най-важното е да не забравяме какво е това целулит: Терминът целулит описва възпаление на мастната тъкан под кожата, което води до нарушение в нейния релеф или т.нар. „портокалова кожа“

Кои области засяга?
 
Проблемът е най-често е локализиран върху задните части, бедрата и коремната област.  

Защо се появява?

- Нарушен липиден баланс в липоцитите (специализирани клетки за съхранение на мазнини)
-Възпаление на съединителната тъкан
- Излишната мазнина

Причината да се появява?

Може да с много фактори: неправилното хранене, липсата на двигателен режим и липсата на грижи за специфичноте зони, където се появява целулита, резки промени в хормоналния баланс (менопауза, преди менструация, прием на противозачатъчни и т.н. 

Но всичко е поправим с правилните грижи. И така - да набележим кои са основните трикове, които трябва да комбинирате:

1. Кремове и гелове за нанасяне и масаж

При появата на целулит е препоръчителна терапия с гелове и кремове.  Може да ги нанасяте сутрин и вечер, като най-важното правило е да втривате с интензивни движения. Не говорим да се мачкате и стискате до безобразие, а да вложите енергични масажни движения, за да засилите циркулацията на кръвта.

Още по-важно! Когато подбирате антицелулитен гел не пестете средства! Освен това не купувайте, ако ги няма следните изключително важни съставки:
- кофеин – той свива мастните клетки, заради ензима липаза, който съдържа.
- какао – то придава изключителна мекота на кожата, но и засилва кръвообращението
- гинко билоба – да, помага не само при проблеми с паметта, а екстрактът от него също подобрява кръвообрашението и освен това регенерира клетките

Снимка: Thinkstock

2. Вода вътре, вода вън

Оказва се, че повечето от жените, които имат проблем с целулита, не пият достатъчно вода. В същия момент се оказва, че задържат вода. Основната причина е неправилният начин на живот – движение (вижте последната ни точка), нужно е движение и правилна хидратация.

Говорим за вода, а не за сокове, газирани напитки или кафе. Една чаша кафе не замества една чаша вода. Препоръчва се силно чайове – зелен, жасмин особено с настърган пресен джинджифил. 

Това не означава да изолирате захарта от живота си! Домашен сок от бъз, малини или друг плод е супер. По магазините също продват подобни сокове с гарантиран естествен произход, така че може да си позволите и сладко сокче.

Внимавайте с хранителните добавки и лекарствата, които дренират организма от излишната вода – консултирайте се с фармацевт или лекар, в повечето случаи задържането на вода е заради липса на движение, неправилно хранене, но може да има и друг проблем. 

3. Гответе. И хапвайте на воля

Да, правилно чухте. Може да хапвате всичко. В-С-И-Ч-К-О. Но умерено. Това е тайната.

Опитвайте да си готвите по-често. Учените са забелязали, че съвременните мъже и жени готвят вкъщи почти с 2/3 по-малко часове от домакинствата през 50-те години на 20 век, например.  Заместваме готвенето с готови храни, фаст фууд или ресторанти. А, домашно приготвената храна е най-полезна. 

Снимка: Thinkstock

Опитайте да си носите в работата. Ако не всеки ден, то поне два-три пъти през седмицата.

Старайте се всеки ден да хапвате салата, някакъв протеин (месо или растителен протеин ако сте вегетарианка или веган), един път седмично хапвайте паста. Да, паста – тя има страхотен ефект върху храносмилателния тракт.

Закусвайте! Винаги! Не прекалявайте с цитрусовите сокове и кафето – цитрусите няма да ви избавят от целулита, това са някакви митове.

4. 1,2, 3 – скачай

Да, знаем, че знаете – спорт! Трудно е, скучно е.  Най-добре е да карате колело, но у нас градовете не са особено приятелски настроени за колелоездачи. Било то дами.

Ние препоръчваме фитнес, но с треньор. Задължитено дами, вложете малко пари в първите тренировки с треньор – заслужава си, не искаме да куцукате и то с целулит.

Вариант са и груповите занимания: канго джъмпс е страхотно, пилатес, зумба също са вариант. Можете да опитате също и по-интензивни тренировки за цялото тяло като тапаут, кросфит или бодибъмп.

Снимка: Thinkstock

Опитайте поне веднъж в седмицата, през уикенда, да правите дълги разходки в парка, ако живеете близо до планина – разходка в нея за около 3-4 часа. Това важи особено за софиянци.

Движението, правилното хранене, атаката с подходящи козметични средства ликвидират целулита. И не само него – сдобивате се с нова фигура и здраво тяло. Наистина. Опитайте да комбинирате тези методи.

Въпрос на добро разпределяне на времето е. Вие можете, сигурни сме!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент