150 години ювелирна традиция

"Jaïpur Bracelet" е аромат символ на силната връзка с традициите на бижутерията Boucheron
Снимка: Boucheron

Кристина Гочева

Първите "бижута", които човечеството познава датират още от епохата на палеолита и са повече от красноречиво доказателство за неопределимото желание да украсиш себе си.

Изобилие от доказателства в шумерската, египетската, древногръцката, етруската, келтската и римската култура, а на изток – културите на Индия и Китай, свидетелстват за необяснимото привличане между скъпоценните камъни, носещи пулсиращата енергия на земята, и човека.

800 г. пр.н.е., диамантът в необработен вид вече е известен в Индия, вплетен в талисмани, амулети и изискани накити.
Епохата на Възраждането е истински златен век за бижутерията заради откриването на Америка от Христофор Колумб и на морски път до Индия от Вашку да Гама.

Индия е от изключителна важност за съдбата на една от най-големите ювелирни марки, с повече от 150-годишна история, установила се първа на легендарния площад "Вандом" в Париж.

"Boucheron" се превръща в легенда още със създаването си през 1858 г. от Фредерик Бушрон, започнал своя бизнес за милиарди с изработка на специални поръчки. Като тази на махараджата на Патиала, който през 1928 г. поверява своето съкровище - стотици скъпоценни камъни, на майсторите на "Boucheron", за да ги преобразят. Две години по-късно, шахът на Иран превръща компанията в ковчежник на съкровищницата на империя Персия.

И докато други компании имат предразсъдъци към дамите с леки нрави и избягват да продават на куртизанките и на незаконните любовници, "Boucheron" първи пренебрегват протокола, демонстрирайки революционна толерантност, която привлича жените, освободени от оковите на вечното рамкиране.

От емблематичното колие "Въпросителен знак", представено на световното изложение през 1899 г., до силното индийско влияние, предпочитано от Луи Бушрон, десетилетия наред хиляди жени бленуват за подобни ювелирни творения.

А някои ги притежават - Джозефин Бейкър, Грейс Кели, Елизабет Тейлър, Джулиан Мур, Никол Кидман, Ан Хатауей, Шарлот Рамплинг и Кристин Скот Томас са само част от дългия списък звездни почитатели на марката.

Вдъхновени от архивите на специални поръчки, през 1988 г., "Boucheron" навлизат в света на ароматите с емблематична серия от парфюми-бижута, която днес се разраства с ново попълнение - Jaïpur Bracelet Boucheron.

Ароматното творение с ювелирен флакон отново е силно свързано с Индия и с една история от края на 19 век, когато махараджата на Джайпур, в очакване на принца на Уелс, пребоядисва целия град в традиционния розов цвят, символизиращ поздрав за добре дошъл.

Jaïpur Bracelet е аромат-гривна, облечена в нежно розово и украсена с кабошон аметист, символ на силната връзка с традициите на бижутерията.

Създаден от известния парфюмерист Карлос Бенаим, ароматът разкрива ориенталската си природа - мистериозна като града, който го вдъхновява, но и успява да улови пулса на времето по изтънчен и впечатляващ начин.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти