За да се чувствате енергични, независимо от възрастта: йога за дами 55+

йога
Снимка: Светла Иванова

Истината е, че може да се чувствате енергични и на 80, а изморени и болни и на 40.

Когато правите йога (за предпочитане под ръководството на учител) и се движите повече, каквото и да ви боли, няма да се засили.

Ще премахнете сковаността в тялото и ще подобрите еластичността на мускулите си, своята издръжливост и сила, емоционалното си състояние и дух.

Всяка следваща практика ще ви кара да се чувствате по-млади и енергични и ще успокои ума ви, а тревожността ще изчезне.

Преди упражненията за подготвяне на тялото направете леко загряване и ставна гимнастика. Избягвайте задържането в упражненията, и тези, които са противопоказни според вашите оплаквания.

„Пеперуда“ – около 50 маха за премахване на умората в краката, гъвкавост на бедрата и ставите, вътрешен масаж на органите.

йога
Снимка: Светла Иванова

„Тояга“ – за изправяне на гръбначния стълб – 1 мин.

йога
Снимка: Светла Иванова

„Котешко гръбче“ – за тонизиране на гръбнака и сваляне на напрежението и болката от него. Поне 10-20 повторения.

йога
Снимка: Светла Иванова

йога
Снимка: Светла Иванова

„Масичка“ за сила и издържливост – 1 мин.

йога
Снимка: Светла Иванова

Варианти на поза „Дърво“ – за баланс задръжте в позата според възможностите ви и повторете с другия крак.

йога
Снимка: Светла Иванова

йога
Снимка: Светла Иванова

„Сфинкс“ – за заздравяване и облекчаване на кръста – 1 мин.

йога
Снимка: Светла Иванова

Вариант на „Детска поза“ – за почивка между упражненията и отпускане.

йога
Снимка: Светла Иванова

„Странична извивка“ – за огъвкавяване на гръбнака, вътрешен масаж на черен дроб, далак и др. на всяка страна по 5 вдишвания и издишвания.

йога
Снимка: Светла Иванова

За напреднали „Лък“ – по-лесен и по-труден вариант, съчетаващ в себе си ползата от няколко упражнения заедно. Опитайте позата само ако се чувствате добре. и то без задържане 2-3 повторения. Ако не достигате ходилата си, просто вдигнете едновременно ръцете и краката от пода, докато вдишвате, и при издишване се върнете на пода.

йога
Снимка: Светла Иванова

йога
Снимка: Светла Иванова

„Гледащо надолу куче“ – за разтягане и оросяване на мозъка – 1 мин.

йога
Снимка: Светла Иванова

„Камила“ – лесен и по-труден вариант за разтягане на гърба – без задържане.

йога
Снимка: Светла Иванова

йога
Снимка: Светла Иванова

„Войн“ – за силни бедра и разтягане на прасците и глезените – до минута с двата крака.

йога
Снимка: Светла Иванова

„Триъгълник“ – за тазобедрените стави и странично разтягане по няколко секунди на всяка страна. Дръжте гърба изправен като подпрян на стена.

йога
Снимка: Светла Иванова

Финална релаксация (за почивка) – според нуждите ви.

йога
Снимка: Светла Иванова

Демонстрация – Теменужка – 75 г.

Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.

Прочетете още от Светла Иванова: 

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти