Лошо настроение, депресия и тревожност – лекарството е спорт!

жена фитнес спорт
Снимка: Istock

Светла Тодорова

Напрегнато ежедневие, лични проблеми или просто лошо настроение – за съжаление всички попадаме в капана им понякога.Често с дни, дори със седмици опитваме да се измъкнем от налегналата ни тревожност или просто се отказваме и потъваме в лошото си настроение.

Хормоналният отговор на организма - завишени нива на кортизола, хормонът на стреса. Ако стресът е хроничен, нивата му остават трайно високи, водещи до сериозни здравословни състояния, като нарушения на съня, изпотяване, сърцебиене, нервност, храносмилателни проблеми, отслабване или рязко напълняване, отслабване на имунната система, резки промени в настроението...

Всеки намира различен начин да се справя с подобни ситуации, но спортът доказано и ефективно преборва депресиите и тревожността. Когато тренираме променяме изцяло биохимията в мозъка. Отделят се хормони и вещества пряко свързани с чувството на удоволствие и щастие. Според научни изследвания, физическата активност и спорт поне три пъти седмично намаляват с до 20% тревожните и депресивни състояния, а всеки следващ тренировъчен ден може да предизвика човек да се усмихва в пъти по-често от обичайното.

жена фитнес спорт
Снимка: Istock

Отделно специалистите смятат, че колкото повече се движим и спортуваме в млада възраст, толкова по-малък е шансът да сме подтиснати и депресирани когато остареем. Какво по-добро от това, за да започнем да спортуваме!

Спортът подобрява самочувствието ни, прави ни по-отговорни и организирани. Създаваме нови социални контакти и нови приятелства. Кара ни да се чувстваме здрави физически и психически. Позитивите са много, а негативи със сигурност няма, стига всичко да е балансирано и съобразено със здравето ни, свободното време и целите.

Ако все още търсите спортът за вас и се чудите коя физическа активност ще изпълнявате с удоволствие и постоянство, то може да пробвате някои от най-разпространените, но ефективно действащи като антидепресант спортове.

Йога, стречинг, пилатес - отлично ще прочистят мисълта ви, едновременно с това ще тонизирате мускулите и ставите, ще подобрите гъвкавостта си. Обикновено заниманията са групови, което от своя страна ще ви предостави възможност за нови социални контакти и приятелства.

Бягане - било то в парка, на стадиона или на фитнес пътеката, е перфектният антидепресант. В комбинация с любимата музика звучаща в слушалките, ще отделяте ендорфини създаващи чувство на щастие и еуфория.

жена фитнес спорт
Снимка: Istock

Танци – каква по-добра терапия срещу стреса от танците. Зумба, народни танци, латино танци... настроение и тонус. Бонус могат да бъдат новите запознанства и приятелства.

Каране на велосипед – подобно на бягането, успешно се бори с липсата на настроение. Чувството за свобода и адреналин ( ако харесвате по-екстремното каране) ще ви заредят с положителни емоции за дълго време. Комбинирайте с любима музика в слушалките и със сигурност ще се връщате отново и отново на велоалеята.

жена фитнес спорт
Снимка: Istock

Ходенето е алтернатива за тези от вас, които не са привърженици на ускорения пулс и потенето с физически активности. В парка, в планината или просто дълга разходка из града ще ви донесат нужната медитация и добро настроение. Заедно с това ще засилите кръвообръщението и ще тонизирате цялостно организма.

Която и физическа активност да изберете, ще извлечете единствено ползи и добро настроение. Комбинирайте със здравословен хранителен режим и постоянство.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти