Когато останах без wi-fi рутер, си дадох сметка колко зависима съм в собствения си дом от него. И колко голямо улеснение е всъщност това да си мобилен в днешно време.
Ако нямаше безжична връзка на повечето места, нямаше да успявам с половината си задачи, а и тези, свързани с децата.
Историята. При преподписване на договора ми с кабелен оператор за няколко часа нямах интернет. Точно тогава, уж независимо от това, след новото включване рутерът вкъщи блокира. Той е купен много скоро от голяма верига магазини он-лайн отново заради спестяване на време.
И така въпросният рутер се развали. Намерих гаранцията му и тръгнах към един от клоновете на магазина да го оставя на място за поправка или замяна, защото онлайн - оказа се - може да се купи, не да се върне.
Оттам ми казаха, че ще им трябват МИНИМУМ 30 дни, за да го пратят на дистрибутора им, докато съберат достатъчно развалени вещи, констатират повредата и ги пратят обратно поправени или подменени. Посъветваха ме да не чакам с месеци, а да си свърша работата сама. Дадоха ми адрес на дистрибутора им в другия край на София.
На следващия ден отделих време да стигна дотам. Оказа се, че от магазина са ме пратили на грешно място и това всъщност е фирма-конкурент, от която въпросният рутер не е доставен. Хората бяха любезни и услужливи и ми предоставиха нов адрес на реалната фирма-доставчик на устройството.
На по-следващия ден потърсих другата фирма, за да оставя на точните хора това така нужно мобилно средство. На мястото ми казаха, че там е само административният им офис и ме пратиха в покрайнините на София, където да търся сервиза им, за да ми изготвят констативен протокол за повредата и да решат какво да го правят.
След още ден намерих време да стигна до сервиза, където ме отпратиха с думите, че съм краен клиент, който не трябва да се занимава сам с това и ме върнаха на отправната точка – в голямата верига магазини, където трябваше да чакам минимум 30 дни, за да разбера каква ще е присъдата ми. Кръгът се завъртя, а аз незнайно докога ще се мотая в него…
Говорим си за...
Решението – купих си нов рутер директно от фирмата вносител, защото така и така вече знам къде е адресът и сервизът им и другият път искам да държа нещата в свои ръце! Пък и ще имам един резервен.
Извод 1 - Невинаги спестяваш време, когато си мислиш!
Извод 2 – Проверявайте всяка информация при покупки (особено при по-големи) – кой доставя, кой ремонтира, с две думи кой точно носи отговорност. Иначе се получава като онази игра на развален телефон, в която последният чува нещо нямащо нищо общо с първия.
Съвет – Купувайте от директен вносител, не от дистрибутор!
Поука – колкото по-малко посредници – толкова по-вярна информация!
Лозунг – Да живее търпението!
Пишете на Светла Иванова на edna@netinfo.bg.