Как да настроим празнично и хранителния си режим

f
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Празниците наближат и освен настроението и позитивните емоции, които носят неизбежно водят и до качването на някой и друг излишен килограм. Имайки предвид и това, че зимата нямаме достатъчно движение, шансовете да натрупаме излишни килограми, значително се увеличават.

Отрупаните трапези безспорно ще ни изкушават с вкуснотиите, които ни предлагат. Да бъдем на диета точно в тази част на годината, някакси не ни се получава, но няма и нужда от това. Празниците са, за да бъдем с близките си хора, да се чувстваме добре, а трапеза и хубавата храна са неизменна част от всичко това.

И все пак, искаме ли да останем във форма и през празничните дни, трябва да обърнем внимание на начина ни на хранене и по възможност да подбираме полезните и пълноценни храни. Така ще избегнем драстичните диети и ограничения след това.

Важно е да останем и двигателно активни. При всяка възможност да осигуряваме достатъчно движение на тялото си. Така ще поддържаме метаболизма и приетите калории няма толкова да ни притесняват.

Закуската е важна! Това е моментът, в който зареждаме организма с пълноценни хранителни вещества. Закусвайки, вероятността да купуваме пакетирани и вредни закуски по никое време от деня или да хапваме нещо на крак е по-малко вероятна.

Когато се храним, е добре да правим само това. Разсейването с компютъра, телевизора или телефона ни кара да поглъщаме неусетно повече храна. Коледните празници събират цялото семейство и близките около масата. Нека разговорите с тях бъдат водещи, а храната приятно допълнение към празника.

f
Снимка: Thinkstock

Пийте вода! Знаем колко е важно да поддържаме тялото си хидратирано. Често пристъпите на глад са всъщност сигнал да утолим жаждата си.

Дръжте винаги до чинията си чаша пълна с вода. Така от една страна ще си напомняте да го правите, от друга пиейки вода, намаляте желанието за храна и пристъпът на глад.

f
Снимка: Thinkstock

Не прегладнявайте преди празничната вечеря или обяд. Междинните, леки закуски с любим плод, кисело мляко, чаша фреш или смути помагат да избегнем преяждането и безконтролното поглъщане на всякаква храна.

Наблегнете на пълноценните протеини, полезни мазнини и комплексни въглехидрати. Месото комбинирано с голяма салата, чаша вино, сушени плодове или ядки, са чудесен вариант от празничната маса. Шоколадовите десерти, газираните напитки, белият хляб, пържените, мазни храни изобилстват от наситени мазнини и прости въглехидрати водещи единствено до здравословни проблеми.

И нека не забравяме, че храната е част от удоволствието на всеки един празник, но същественото е това да бъдем с близките си хора, да споделим заедно времето и емоциите си, да бъдем позитивни и добри.

f
Снимка: Thinkstock

Още:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти