Интервю с кола. Аз, Mazda CX-30-йката

Симо Колев
Снимка: Edna.bg

Симо Колев обича колите. Някои от тях също го обичат. Толкова, че да го поканят, като кавалер на тяхната промоция в света на големите автомобили. Точно това е флиртът на Симо с Mazda CX-30 в Барселона. Или флиртът на Мазда със Симо в Барселона....

Симо: Най-напред искам да ти благодаря за удоволствието да се запознаем в Барселона. Ще запомня това свое пътуване, като Симо, Мазда и Барселона...

Mazda CX-30: О, много мило. И аз много си падам по този филм.

Симо: Защо ?

Mazda CX-30: Защото ни показва един вълнуващ живот, в който има по много от всичко. И защото харесвам Пенелопе Круз и Хавиер Бардем.

Симо: Защо се появи сега ?

Mazda CX-30: Аз съм отговорът на хората, които не спират да търсят, Симо. Човек се развива, духът му се развива, потребностите му се развиват. Колите също. Преди време автомобилните производители са произвеждали по три модела коли и това е. Взимаш, каквото има. Не е имало никакви възможности за персонализиране на автомобилите. Дори и цветовете им са били силно ограничени и най-често скучни. Автомобилите са били просто средства, в които функцията е била началото и края. Всичко.

Симо: В началото на 20-ти век Хенри Форд казва: „Нашите клиенти могат да избират какъвто цвят кола пожелаят, стига да е черен...“

Mazda CX-30: Да, Симо, а аз съм кола от 20-те години на 21-ви век с възможностите на нашето време. В семейството на Мазда имаме страхотни SUV модели, като CX 3, която е по-малка от мен и CX 5, която е по-голяма от мен. И ето ти дилема. Какво да правим, ако 5-цата ни е голяма, а тройката – малка ?

Симо: Не мисля, че CX 3 е малка...

Mazda CX-30:  Знам, че си бил с нея и оценявам лоялността ти, но хората просто растат с мечтите си. Аз също.

Mazda
Снимка: Mazda

Симо: Аз съм на 41, не пия, не пуша....

Mazda CX-30: А аз съм млада. Много млада. Чисто нова. Дълга повече от 4 метра, точно колкото трябва, висока колкото трябва, широка, колкото трябва, идеална за града със своите размери и много прилична извън него. Аз съм извън философстването, че можем с малко и трябва да се задоволим с малко. Аз-съм-повече.

Симо: А ако трябва да се опишеш с една дума ?

Mazda CX-30: Умно момиче.

Симо: Що ?

Mazda CX-30: Ами защото съм издържана изцяло в SKYACTIV – VEHICLE ARCHITECTURE. Това си е патент на Mazda, с който много се гордея. Авангардни технологии, които поставят човека и неговото поведение в центъра. Всичко е съобразено с шофьора. Системите на колата, шасито, седалките, гумите, всичко е координирано и съобразено с теб. Информацията за важните показатели на колата или на пътя около теб са разлоположени интуитивно, прожектират се деликатно и ясно на предното стъкло, имаш всички възможни асиситращи системи и системи за сигурност, които са ангажирани в твоя подкрепа. И освен това са измислени и представени дизайнерски и създават усещане за сигурност, за контрол и за това, че всичко е наред.

Mazda
Снимка: Mazda

Симо: А, двигателите, окачването....

Mazda CX-30: Симеоне, това ли намери да ме попиташ ? Двигателите, окачването. Какво да ти кажа за тях ? Ако мислиш, че харча едно на сто, не харча едно на сто. Аз не съм абстрактна кола от бъдещето. Само изглеждам така. Иначе си разчитам на утвърдени агрегати от Мазда, отново SKYACTIV. И бензиновите и дизеловите. Здрави, доказани, не някакви измишльотини, които ти обещават много. Харчат 6-7-8 на сто, но ако си изключително прецизен, можеш да се движиш и с под 5 на сто. Симо, никой не е толкова презицен, никой не сипва горивото си с капкомер и аз не съм счетоводителка, а криле на желанието. Какъв ти беше другия въпрос – окачването ли ?

Симо: Да.

Mazda CX-30: i-Activ All-wheel-Drive / AWD / и G-Vectoring Control / GVC /. С две думи казано – невидимите „ръце“, които не само държат колата на пътя, но я държат уверена в условията, които ѝ поднасят пътищата. Питаш за окачването – интелигентно и авангардно. Ето такова ми е окачването.

Симо: Как се харесваш повече, отвътре или отвън ?

Mazda CX-30: Отвън и отвътре.

Mazda
Снимка: Mazda

Симо: Каква кола си ти ?

Mazda CX-30: Самоуверена. Симо, аз съм много готина кола. Така съм замислена и така съм родена. По-зряла от CX 3, по-разумна и премерена от CX 5, идеално си знам мястото. Мен ме харесват тези, които обичат живота, които знаят, какво искат и колко точно им е достатъчно. С мен е забавно, сигурно, премерено и добре измислено. В мен е уютно. Имам всички екстри на света, за които можеш да се сетиш и които можеш да включиш и изключиш. Изглеждам скъпа, защото съм правена със скъпи материали. И въпреки това съм по-готина, отколкото скъпа

Симо: Каква кола не си ?

Mazda CX-30: Служебна.

Симо: Самонадеяна. Ето, каква си. Това ми харесва.

Mazda CX-30: Светът принадлежи на тези, които казват – светът ми принадлежи, Симо. Аз не съм сама. Деля света с други. Не си чул да ти кажа – Най. На японките не им отива да казват най. Отивам им да им казват Най.

Симо: Радвам се, че се видяхме. И със сигурност ще се виждаме!

Mazda CX-30: Със сигурност ще ме виждаш, Симо. Аз се виждам от далеч.

Пишете на Симеон Колев на edna@netinfo.bg.

Прочетете още от Симеон Колев:

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти