Хранителните добавки в помощ на здравословния начин на живот

спорт
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Натовареният седмичен график и динамичното ежедневие са начин на живот за повечето от нас. Това естествено рефлектира негативно върху физиката и психиката ни.

Дори спортните активности, които избираме, за да намалим стреса носят със себе си допълнително натоварване за тялото. Нуждата от пълноценно възстановяване е от първостепенно значение, за да се чувстваме енергични и силни.

Качественият сън и правилното хранене са важна част от този процес. Пренебрегвайки едното или другото, постепенно се озоваваме в капана на хроничната умора. Без пълноценно, качествено гориво няма как да изискваме и качествена работа от телата си, т.е да се чувстаме енергични, тонизирани и силни в ежедневните ни дейности.

В помощ на съня и храненето можем да включим различни хранителните добавки или билкови формули засилващи процеса на възстановяване и не само. Правилното им използване се грижи и за нашата красота, стабилна имунна система, здрави кости и хормонален баланс. Разнообразието им е огромно, но някои от най-важните за женското здраве и красота са :

Допълнителният прием на витамини и минерали

Мултивитамините осигуряват здравословната функция на всяка система в организма. Повечето от тях съдържат оптимално количество минерали, витамини,антиоксиданти и билкови смеси подходящи за женското здраве. Повлияват метаболизма, заздравяват костната структура, осигуряват антиоксидантно действие, балансират хормоналната система, сърдечно-съдовата, храносмилателния тракт.Действат цялостно върху енергийните ни нива и ежедневния тонус.

спорт
Снимка: Thinkstock

Протеини

Жените в по-голямата си част сме любителки на сладките изкушения. Следователно въглехидратите присъстват до голяма степен в менюто ни. Не изразходваме ли обаче достатъчно енергия през деня, успешно ги превръщаме в мазнини по бедрата, ханша и корема. Ползите от това да завишим приема на протеини са много и действително си заслужават. На първо място намалят пристъпите на глад, тъй като се храносмилат по-бавно от въглехидратите, следователно се чувстваме сити за по-дълго време. Пазят мускулатурата ни за една по-секси и атлетична визия. Основната храна са за нашите тъкани, клетки и органи. Засилват имунната ни система и имат основно участие във възстановителните процеси в организма.

спорт
Снимка: Thinkstock

Омега 3 мастни киселини

Рибеното масло, ленено семе, семената от чиа са богати на така полезните омега 3 мастни киселини. За съжаление в съвременния начин на хранене ,консумираме храни богати на мазнини и съответно калории, главно от типа омега 6 мастни киселини. А увеличеният им прием провокира различни възпалителни и хронични процеси в организма. Балансираното, правилно съотношение в приема на омега3 с омега 6 мастни киселини свежда до минимум тези процеси. Консумирането на мазна риба 1-2 пъти в седмицата е може би най-добрият начин да набавим така полезните омега 3. Рибено масло под формата на хранителна добавка е друга алтернатива.

спорт
Снимка: Thinkstock

Пробиотици

Здравият стомах и балансираната чревна флора са в основата на доброто здраве. Тяхното състояние и това на имунната система са неразривно свързани. Казват, че 80% от имунитета ни се намира в храносмилателната система.

Пробиотиците ни доставят нужното количество добри бактерии за превенция и справяне с различни бактериални, гъбични и вирусни инфекции.

спорт
Снимка: Thinkstock

Активно спортуващите жени, целящи атлетично и хармонично тяло могат да добавят към хранителния си режим допълнително аминокиселини ВСАА, за мускулен тонус, сила и енергия по време на тренировките.

Глутаминът също е от полза за активно спортуващите, а и не само, помагащ в по-доброто възстановяване, активиране на метаболизма, засилване на имунната система.

спорт
Снимка: Thinkstock

Физическата активност, здравословното хранене и позитивното мислене са ключ към пълноценен и щастлив живот. И макар представата на всеки за това да е различна, общото се крие в това да бъдем здрави, а здравето е грижа и отговорност.

Бъдете активни, позитивни и мотивирани!

спорт
Снимка: Thinkstock

Още по темата:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти