Грешките, които допускаме, започвайки диета за отслабване

Грешките, които допускаме, започвайки диета за отслабване
Снимка: Thinkstock

Светла Тодорова

Решим ли да влизаме във форма, на първо място се нуждаем от работещ, ефективен режим на хранене. За да е такъв, той трябва да е съобразен с нашето ежедневие, с целите, които сме си поставили, както и с храната, която предпочитаме.

Хранителен план, изготвен от специалист е най-добрият вариант, но ако решите да действате сами, внимавайте за тези най-често допускани грешки в режимите за отслабване.

Гладуване

В стремежа си бързо да свалим няколко килограма или директно преминаваме на глад, или ограничаваме прекалено много храната. Тялото, като предпазна мярка, „влиза в икономичен режим” и метаболизмът се забавя, съответно и свалянето на килограми. Ако продължим с гладуването, ще продължим и да отслабваме, но на каква цена?

Лишени дълго време от ценни и полезни хранителни вещества, рискуваме да разбием имунната си система, да предизвикаме хормонални или храносмилателни проблеми. Не забравяйте и йо-йо ефекта, при който бързо свалените с глад килограми се завръщат с двойна сила влезем ли отново в обичайните си хранителни навици.

g
Снимка: Thinkstock

Диетични храни

Залагате прекалено на диетичните и здравословни храни. Това, че нещо е обявено за здравословно, не означава, че от него не се пълнее. Обръщайте внимание на етикета. Често така наречените „полезни” храни се оказват пълни с големи количества захар или различни овкусители и подобрители, имащи обратен ефект, а и всяка една храна, консумирана в голямо количество, води до качване на тегло.

Да, важно е да се храним здравословно, но и да внимаваме с количеството.

g
Снимка: Thinkstock

Не включвате достатъчно белтъчини в режима

В повечето случаи отслабването е свързано с безкрайно ядене на плодове, салати и от време навреме солети... и така докато не предизвикаме някакви храносмилателни проблеми.

Протеините са изключително пренебрегвани, а те са в основата на борбата с мазнините и постигане на желаните резултати от диетата ни.

В сравнение с въглехидратите и мазнините, белтъчините имат най-висок термичен ефект т.е. изискват повече време и енергия от организма, за да бъдат усвоени.

Това ускорява метаболизмa, междувременно се чувствате сити, апетитът намалява и зареждате организма с така нужните му аминокиселини, за да функционира пълноценно.

g
Снимка: Thinkstock

Липсва ви постоянство

Една или две седмици хранене в режим, последвани от няколкодневно безразборно хранене, в най-добрия случай ще ви върнат към началото. За да постигнете целите си, трябва да следвате хранителния план в дълъг срок, по възможност го превърнете в начин на живот.

Следвайте меню с 4-6 хранения дневно. Така ще приемате по-малки порции, но по-често, вместо преяждане в 2-3 обилни хранения.

Приемайте храната като горивото, доставящо ви енергия и здраве, а не единствено като средство за задоволяване на глада. Така изградената здравословна връзка с храната ще ви направи по-ангажирани към това какво и кога поглъщате.

g
Снимка: Thinkstock

Пренебрегвате спорта

Той е ключов момент в плана ви за отслабване. Физическата активност увеличава разхода на енергия, а в комбинация с хранителния режим ще горите повече калории отколкото приемате и отслабването ще се случва. Спортът е важен и за това да поддържате мускулатурата тонизирана за секси, атлетични извивки. Предизвикайте себе си и включете упражнения с тежести. Само с кардио ще отслабнете несъмнено, но без да тренирате мускулите, ще имате слабо и отпуснато тяло. Бъдете постоянни и скоро ще забележите ползите от силовите натоварвания.

g
Снимка: Thinkstock

Към хранителния си план добавете любимата физическа активност.

Комбинацията от двете ще доведе до по-бързи и качествени резултати.

g
Снимка: Thinkstock

Още от Светла Тодорова:

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква суперсила би искала да притежаваш?

Оферти