Честта на фамилията Фенди

Аня Рубик, Кармен Педару и Аби Лий Кершоу - трите музи на бляскавото ароматно творение Fan di Fendi
Снимка: Fendi

Кристина Гочева

Основите на почти вековното съществуване на модната марка са положени  през 1918 г., когато Адел Касагранде отваря малко магазинче за кожи в централната част на Рим.

Два са повратните моменти в историята на лейбъла – когато Адел се омъжва за любимия си Едуардо Фенди и през 1925 г. решава да кръсти магазина с новото си фамилно име и когато през 1965 г. се поставя началото на сътрудничество с Карл Лагерфелд – "доведения син" на фамилия Фенди, в която властват матриархалните ценности.

Ако той не беше спечелил конкурс за рисунка между 200 човека в училище, модата би загубила едно от най-ярките си лица, а "Шанел" и "Фенди" - двете любими деца на дизайнера, щяха да имат друга съдба.

Неслучайно от неговите скици излиза двойното "F", разположено огледално в логото на Fendi, и слага началото на семейна сага, в която Лагерфелд е воден от мотото си да работи повече от другите, за да им покаже колко са безполезни.

Но този случай е изключение, защото петте дъщери на фамилията - Паола, Карла, Анна, Франка и Алда, работят от невръстна възраст за семейното благо и по-късно всяка от тях получава заслужени 20% от компанията.

С помощта на сестрите и новите методи в обработката на кожи през 1969 г. Fendi представя първата си колекция кожени облекла във Флоренция, а Лагерфелд сякаш е приготвил своя отговор за всички природозащитници: "Най-лошите неща, които хората виждат в модата, са именно нещата, които аз обичам най-много в нея. В колекциите на "Фенди" през годините не липсват доказателства за вярната любов на Лагерфелд към кожата – лицева или с косъм, тя присъства в моделите и за пролетта и лятото на 2012 г.

Много важна за марката е 1985 година  – шейсет години семеен бизнес и двадесет години съвместна работа с Карл Лагерфелд. Тази годишнина е отбелязана със специална изложба в Националната галерия за модерно изкуство в Рим и за пръв път илюстрира сложността на творческия и техническия процес при създаването на колекция. Това е и годината, в която Fendi пускат първия си аромат за жени.

През 1997 г. Силвия Вентурини Фенди създава добилата култов статус чанта "багета" (Baguette), а 2 години по-късно сестрите продават 51% от компанията на LVMH (Moet Hennesy Louis Vuitton) и Prada за приблизителната цена от 850 милиона долара.

На 19 октомври 2007г. "Фенди" преобръща представите на модния свят с впечатляващ мегаломански спектакъл, представен на Великата китайска стена, в който 88 модела се спускат по подиум, дълъг 85 метра - безспорно едно от най-зрелищните модни събития на века.

В най-новата история на компанията ни чака поредната изненада, скрита зад двойно златно лого – Fan di Fendi е аромат, който вече успя да завладее българската публика.

Парфюмеристите Делфин Льобо-Кровиак и Франсоа Демаши не забравят да включат и материала фетиш за марката – естествената кожа.

Рекламната кампания е реализирана от креативния директор Фабиен Барон, който избира топ моделите Аня Рубик, Кармен Педару и Аби Лий Кершоу за екранни музи на бляскавото ароматно творение и запомнящото се инди рок парче на Тhe Kills от 2008 г. "Cheap And Cheerful".

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти