Всяко движение се брои за упражнение: колко е нужно, за да си удължим живота?

Всяко движение се брои за упражнение: колко е нужно, за да си удължим живота?
Снимка: Unsplash

Обездвижването е най-голямото наказание за тялото и живота ни. Режимът „от дивана-в колата-на бюрото-в-колата-на дивана“ буквално ни скъсява живота.

Не само е скучно, но е и вредно за всички телесни системи. Обездвижването кара мускулите да се отпускат, сърцето става лениво, кръвта не може да се движи добре из тялото, метаболизмът се забавя.

В резултат дебелеем, погрозняваме и започва да ни боли.

Не звучи привлекателно, нали?

Едва ли обаче е реалистично да очакваме, че от горната схема ще скочим директно в спортен режим, комбиниран със смути от кейл и спанак.

Би било чудесно, но уви, познаваме се добре.

От сп. Лансет обаче имаме обнадеждаващи новини. Там са публикувани резултати от изследване, според което 20 минути движение на ден са достатъчни да намалят риска от преждевременна смърт с 28%.

В изследването, продължило 7 години в 17 държави, са участвали над 140 хиляди души на възраст от 35 до 70 години.

Те са попълвали въпросници за седмичната си активност, а след това лекари са следели здравето им в продължение на няколко години.

Резултатите са красноречиви.

Трябва да се движим поне по 20 минути на ден, за да намалим риска от преждевременна смърт или инвалидизиращи заболявания.

Любопитното е, че са изследвани хора от богати страни и развиващи се страни.

В богатите страни упражненяита са за удоволствие- фитнес, спининг, плуване, аеробика. 

В по-бедните страни ежедневното движение е по-скоро „по принуда“ - ходене пеша до работа или с колело, работа в градината, повече физически труд.

И при двете групи здравето на движещите се е по-добро.

Това пък от своя страна трябва да успокои всички, които не ходят на организиран спорт, че дори всекидневното движение е достатъчно за подобряване на здравето.

„Не е важно как се движиш, важното е да се движиш“, казва един от лекарите, участвали в проучването.

В галерията вижте какви видове движение са препоръчали лекарите за всички, които не искат или не могат да правят целенасочени упражнения.

Ще се изненадате колко лесно е да поддържаме здравето си и да удължим живота си.

Към галерията >>>

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент