Правила, които може да нарушим

Не е нужно да се ограничавате от всичко
Снимка: Getty/Guliver

Ако сте от веселите чревоугодници, със сигурност свалянето на килограми е истинска мъка за вас.

Стриктното спазване на строга диета може да бъде истинско изпитание, и когато сте се лишавали с месеци от любимата си храна, веднага щом приключите с диетата изпитвате желание да сложите в устата си всичко, което ви е забранявано до сега. Ефектът йо-йо няма да закъснее.

За да се избегне това, е най-добре да определите един ден от седмицата, когато ще може да хапвате от "забранените" в диетата неща, в умерени количества, разбира се.

Ето още няколко правила, които може да си позволите да нарушите, докато сте на диета.

Всеки ден салата
Не всеки човек е почитател на салатите. Понякога свежите зеленчуци просто не са нещото, което ви се яде, особено ако го виждате всеки ден по няколко пъти на масата. Ако зеленчуците се гарнират с щедър салатен сос с ядки, авокадо или майонеза, вашата диетична салата може да стане по-калорична от бургер.

Може да разнообразите менюто със зеленчуци на грил, постни супи или просто да пропуснете салатата.

Никакво вино, пържени картофки и сладко
Понякога прекалено строгата диета може да доведе до депресия и натъпкване с всички забранени храни. За да не се стига до тям, няма нищо лошо да си позволите от време на време да пиете по чаша шардоне, да хапвате няколко пържени картофчета или половин парче чийзкейк. Важното е само да не прекалявате с количеството и честотата на консумация.

Без въглехидрати
Вярно е, че въглехидратите са с най-високо съдържание на калории, но не всички въглехидрати са еднакви. Рафинираните, които се намират в бялото брашно, ориза и захарта трябва да се ограничат. Сложните въглехидрати, които се намират в киноа, овесените ядки, пълнозърнестия хляб, кафявия ориз и др. са пълни с протеини и фибри. Няма проблем да си набавяте част от тези храни, все пак не трябва да се отказвате от абсолютно всички храни, които съдържат някакви въглехидрати.

Спорт, спорт, спорт
30-минутен джогинг изгаря 250 калории, но спортът не е единствения начин за отслабване. Вярно е, че е физическата активност е високо препоръчвана, но ако сте заети или здравословното ви състояние не позволява да спортувате за момента, пак може да свалите килограми. Важно е просто да поемате по-малко калории, отколкото изгаряте при ежедневните си задачи.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент