По-полезната салата - с яйца

По-полезната салата - с яйца
Снимка: Thinkstock

Макар и мнозина да се стараят да ограничат яйцата по препоръка на лекарите, американски учени доказаха, че включването им в салатите определено подобрява усвояването на полезните съставки от суровите зеленчуци, съобщи Сайънс алърт.

Учени от университета "Пардю" разделиха 16 доброволци на три групи, като ги накараха да ядат една и съща салата от смесени зеленчуци - едните с яйце размер XL (75 гр), другите с две такива яйца (150 гр), а третите без яйца.

Резултатите от изследването на кръвта на участниците след това показа, че усвояването на каротеноидите е значително по-голямо - от три до осем пъти, при салатата с повече яйца в сравнение с чистата салата.

Каротеноидите са мастноразтворими. Те се съдържат в много плодове и зеленчуци и са много полезни - намаляват възпаленията, оксидативния стрес, опасността от болести.

"Салатите със зеленчуци в различен цвят осигуряват няколко уникални вида каротеноиди, като бета каротин, лутеин, зеаксантин, ликопен", каза Уейн Кембъл от екипа.

"Липидите в яйцата подобряват усвояването на тези каротеноиди. Жълтъкът от яйцата в никакъв случай не трябва да се пропуска, защото е особено богат на мазнини.", допълва той.

Другите мазнини от салатните сосове също подобряват усвояването на каротиноидите, но при тях трябва да се внимава с калориите, защото някои съдържат 140-160 калории на около две супени лъжици, докато 1 яйце е със 70 калории, като от него 6 гр са протеини. Една лъжица зехтин съдържа пък поне 100 калории.

Прочети още:

5-те съставки на идеалната салата

Как да варим яйца

Коя е салатата на 2015?

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент